چرا به یبوست ام الامراض می گویند؟

به گزارش وبلاگ خانی، محمد انصاری پور درباره یبوست و راهکارهای درمان آن در طب سنتی گفت: رعایت کردن 6 عامل ضروری حیات یا ستة ضروریه در حد تعادل تمام متابولیسم ها و واکنش های بدن را حمایت می نماید.

چرا به یبوست ام الامراض می گویند؟

وی افزود: هضم و دفع هم از دسته همین واکنش های بدن است؛ امروزه ثابت شده که ورزش هم به اشتها و هضم معده یاری می نماید و هم یبوست را برطرف می نماید, خواب مشخص، باعث هضم و دفع مواد است که متأسفانه اغلب مردم به نقش مهم آن در سلامتی آگاهی ندارند و امروزه بی نظمی در خواب به یک امر عادی تبدیل شده است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران توضیح داد: عادات غذایی و تغذیه منظم، آب و هوای سالم، نشاط و رعایت بهداشت و دفع ادرار و مدفوع نیز از عوامل کنترل نماینده هضم و دفع هستند.

پرهیز از تأخیر در اجابت مزاج از راه های پیشگیری از یبوست است

انصاری پور اعلام کرد: ماندن مدفوع در راست روده پس از احساس دفع باعث بازجذب آب مدفوع و سموم آن می گردد که علاوه بر سمّیت برای بدن، مدفوع خشک تر و دفع آن سخت تر می گردد، علاوه بر این، پس از مدتی حساسیت روده عظیم به حضور مدفوع کم شده و به موقع باعث هشدار به دفع مدفوع نمی گردد که این هم به خشکی مدفوع منجر می گردد بنابراین در زمان احساس به دفع باید تخلیه مدفوع صورت گیرد.

آب انار شیرین به اجابت مزاج بهتر یاری می نماید

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران متذکر شد: کسانی که مبتلا به یبوست هستند می توانند بالنگ، هویج، انار و بِه مصرف نمایند و در ترکیباتی مثل مربای به، مربای هویج و مربای بالنگ، خورشت به، خورشت آلو و هر نوع غذای پخته که بتوان به آن هویج، آلو و به افزود، مفید است همچنین آب انار شیرین نیز به بهبود دفع یاری می نماید؛ این غذاها هضم و فعالیت معده و روده را تقویت می نمایند.

وی یادآور شد: یبوست به ام الامراض معروف است یعنی علاوه بر اینکه خود یک بیماری است، سبب بسیاری از بیماری های دیگر می گردد؛ تجمع سموم در بدن یکی از مهمترین عارضه های این بیماری است که می تواند همه اعضاء بدن شامل کبد، مغز، قلب و سایر اندام های حیاتی را تحت تأثیر قرار دهد.

منبع: همگردی

به "چرا به یبوست ام الامراض می گویند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به یبوست ام الامراض می گویند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید