نحوه انتخاب سوپ مناسب برای 4 مشکل رایج سلامتی

به گزارش وبلاگ خانی، احتمالا سال ها شنیده اید که سوپ مرغ به شما یاری می نماید هنگام سرماخوردگی احساس بهتری داشته باشید. قرار دادن سوپ مناسب به عنوان بخشی منظم از رژیم غذایی تان راهی عالی برای دریافت بعضی از مواد مغذی است که ممکن است شما در خصوص آن دچار کمبود شده باشید.

نحوه انتخاب سوپ مناسب برای 4 مشکل رایج سلامتی

به گزارش وبلاگ خانی به نقل از واشنگتن پست، لزومی ندارد که سوپ خانگی باشد: می توانید سوپ های خریداری شده در فروشگاه را با سبزیجات، لوبیا یا غلات کامل که مواد مغذی مهمی مانند پتاسیم و فیبر برای قلب را تامین می نمایند بیابید. تنها حواس تان به سدیم (نمک) باشد. بیشتر بزرگسالان باید کم تر از 2300 میلی گرم در روز سدیم مصرف نمایند.

در ادامه نحوه انتخاب برترین سوپ ها برای آن چه که درگیر آن هستید همراه با نمونه هایی از سوپ هایی که باید امتحان کنید را معرفی می کنیم:

1-سوپ برای کاهش وزن

همه سوپ ها می توانند به شما یاری نمایند احساس سیری کنید. بر اساس تحقیقات صورت گرفته به وسیله Penn State زمانی که افراد پیش از غذا سوپ می خورند حدود 20 درصد کالری کم تری دریافت می نمایند. انتخاب سوپ سرشار از پروتئین مانند سوپ نخود فرنگی به شما احساس سیری بیش تری می دهد. با این وجود، اگر هدف شما کاهش وزن است از مصرف سوپ های خامه ای پر کالری خودداری کنید.

2-چه چیزی برای یبوست بهتر است

تنها 5 درصد مردان و 9 درصد از زنان اندازه توصیه شده روزانه فیبر را دریافت می نمایند. برای بسیاری افراد این موضوع می تواند منجر به یبوست گردد. اگر رژیم غذایی تان دارای فیبر کم است سوپ حاوی لوبیا را امتحان کنید. یک لیوان خوب سوپ لوبیا ممکن است همه چیز را به حرکت درآورد.

3-سوپ مرغ برای سرماخوردگی

بر اساس یک مطالعه آزمایشگاهی که در مجله Chest منتشر شده سوپ مرغ ممکن است به طور موقت به کاهش گرفتگی، کنترل التهاب و آبرسانی به شما در هنگام سرماخوردگی یاری کند. سوپ مرغ مانند یک پتوی گرم در یک کاسه است.

4-مواد لازم برای تقویت سیستم ایمنی

مواد غذایی ای که منابعی سرشار از ویتامین های آ و ث هستند می توانند سیستم ایمنی بدن را در برابر میکروب ها تقویت نمایند. یک سوپ با انواع سبزیجات انتخاب کنید و در نتیجه آن در یک کاسه مواد مغذی تقویت نماینده سیستم ایمنی بیشتری دریافت خواهید کرد. در این باره می توانید هویج، کرفس، سیب زمینی شیرین، چغندر و فلفل دلمه ای را انتخاب کنید. به علت آن که سدیم موجود در این سوپ زیاد است در بقیه روز از غذا های با سدیم کم بهره ببرید.

منبع: فرارو

به "نحوه انتخاب سوپ مناسب برای 4 مشکل رایج سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه انتخاب سوپ مناسب برای 4 مشکل رایج سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید