مغایرت 30 میلیاردی در عملکرد 9 ماهه شهرداری اراک، مردم را گرفتار باتلاق کلنگ زنی ها نکنید

به گزارش وبلاگ خانی، خبرنگاران/مرکزی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک گفت: در عملکرد 9 ماهه شهرداری اراک 30 میلیارد تومان مغایرت وجود دارد.

مغایرت 30 میلیاردی در عملکرد 9 ماهه شهرداری اراک، مردم را گرفتار باتلاق کلنگ زنی ها نکنید

ایرج رضایی عصر امروز دوشنبه چهاردهم بهمن در صحن رسمی شورای شهر اراک با تشریح و واکاوی بودجه 99 شهرداری اراک بیان نمود: کل بودجه شهرداری برای سال آینده 640 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته(489 میلیارد تومان) 30 درصد رشد نشان می دهد.

وی با اشاره به خلاصه درآمدهای شهرداری اراک در سال 99 در مقایسه با سال 98 گفت: ارزش اضافه نموده و سایر درآمدهای مرتبط در سال آینده 220 میلیارد تومان پیش بینی شده است که این رقم در سال 98، 165 میلیارد تومان، صدور پروانه در سال 99 بالغ بر 99 میلیارد تومان است که امسال 107 میلیارد تومان بوده، یاری های دولتی در سال آینده 10 میلیارد تومان و در بودجه امسال 17.2 میلیارد تومان و جریمه کمیسیون ماده 100 در سال 99 و 98 هر دو 50 میلیارد تومان است.

رضایی اضافه نمود: فروش اموال شهرداری در سال آینده 171 میلیارد تومان است که در امسال 32.5 میلیارد تومان بوده است و باید دلایل این افزایش بی رویه روشن گردد و شهرفروشی اتفاق نیفتد، بودجه سایر موارد نیز در سال آینده 90 میلیارد تومان است که در امسال 116 میلیارد تومان بوده است.

وی درآمدهای عمومی شهرداری اراک را 332 میلیارد تومان و درآمدهای اختصاصی شهرداری در بودجه 99 را معادل 33 میلیارد تومان بیان کرد و اضافه نمود: براساس تعرفه بهای خدمات و عوارض شهرداری در حوزه پسماند و دریافت مبلغ از خانواده ها باید حداقل 20 میلیارد تومان در نظر گرفته می شد ولی در بودجه 99، این رقم فقط 7.5 میلیارد تومان دیده شده است و این بدان معناست که هیچ انگیزه ای برای اجرای مصوبات شورا در شهرداری وجود ندارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک گفت: جمع کل درآمد در بودجه 99 شهرداری اراک 640 میلیارد تومان پیش بینی شده است و 220 میلیارد تومان ارزش اضافه نموده است که نسبت به سال گذشته 70 میلیارد تومان افزایش یافته است، عوارض ساختمانی و اراضی 99 میلیارد تومان است که نسبت به بودجه امسال 8.3 میلیارد تومان کاهش یافته است، درآمد اختصاصی شهرداری از رقم 20.5 میلیارد تومان به 33.4 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی بیان نمود: عملکرد 9 ماهه امسال در بودجه شهرداری 279 میلیارد تومان لحاظ شده بود در حالی که شهردار در جلسه گذشته عملکرد 9 ماه را 309 میلیارد تومان خاطرنشان کرد که در این بخش 30 میلیارد تومان مغایرت مشاهده می گردد.

رضایی در مورد بودجه هزینه ای شهرداری اراک اظهار کرد: شهرداری کل تملک دارایی های سرمایه ای را 409 میلیارد تومان پیش بینی نموده و کمیسیون برنامه و بودجه تا به امروز 27 ساعت برای آنالیز بودجه اختصاص داده و کوشش می نماید تا هفته آینده به جمع بندی برسد. از 480 میلیارد تومان بودجه شهرداری در امسال، 300 میلیارد تومان هزینه خدمات مدیریتی و 170 میلیارد تومان فروش اموال است و با تجمیع این دو رقم عملا در انتها برای شهرداری چیزی باقی نمی ماند که درآمدهای غیر شهرداری مورد آنالیز قرار گیرد و به همین دلیل بهتر است دست از کلنگ زنی برداشت و مردم را گرفتار باتلاق این کلنگ زنی های بی رویه نکرد.

وی با اشاره به بعضی از کلنگ زنی ها در شهر مانند پل سنجان، پل میدان فراهان و ... و با بیان اینکه این اقدامات مسائل و معضلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد نموده است، گفت: ورودی شهری اراک از سمت تهران شرایط نابسامانی دارد، در ضلعی از این میدان مسجد و در ضلع دیگر تاسیسات خدماتی نهاده شده است که در صبح و غروب ترافیک بالایی را رقم میزند.

رضایی بیان نمود: برای کنترل و ساماندهی این نقطه از شهر در جلسه ای با حضور سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، راه و شهرسازی، شرکت نمایشگاهی و راهور موضوع مورد بحث و آنالیز نهاده شد، مدیرعامل شرکت نمایشگاهی خاطرنشان کرد که نمایشگاه عقب نشینی خواهد داشت و اینکار با توجه به هزینه های بالای بهسازی اصلاح هندسی میدان مطرح شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک تاکید نمود: با تبدیل کردن نقاط مختلف شهر به یک کارگاه و ایجاد پل مسائل حل نمی گردد، می توان جلوی هر اشتباهی را گرفت و اصلاح را دنبال کرد. در شرایط بودجه ای موجود لازم نیست 100 تا 150 میلیارد تومان سرمایه مردم را در شهر خاک کرد، اگر پول و بودجه در اختیار داریم پل ها و پروژه های شهری را تکمیل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مغایرت 30 میلیاردی در عملکرد 9 ماهه شهرداری اراک، مردم را گرفتار باتلاق کلنگ زنی ها نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغایرت 30 میلیاردی در عملکرد 9 ماهه شهرداری اراک، مردم را گرفتار باتلاق کلنگ زنی ها نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید