خودتان آیفون را تعمیر کنید: اپل قطعات، ابزارها و دفترچه های راهنمای تعمیر محصولاتش را در دسترس همگان قرار می دهد

به گزارش وبلاگ خانی، اپل برنامه تازه Self Service Repair خود را معرفی کرد. این برنامه، قطعات، ابزارها و دفترچه های راهنمای لازم برای تعمیر محصولات منتخب اپل که از آیفون 12 و آیفون 13 شروع می گردد؛ در اختیار تمامی مشتریان قرار می دهد.

خودتان آیفون را تعمیر کنید: اپل قطعات، ابزارها و دفترچه های راهنمای تعمیر محصولاتش را در دسترس همگان قرار می دهد

در حالی که همه مشتریان برای تعمیر محصولات اپل خود احساس راحتی نمی نمایند؛ اما اپل برای افرادی که قصد دارند خودشان یک محصول این شرکت را تعمیر نمایند؛ ابزارها و قطعات و دفترچه های راهنمای لازم را در اختیارشان قرار می دهد. در حال حاضر، این برنامه برای آیفون 12 و آیفون 13 ارائه شده است و به زودی برای کامپیوترهای مک مبتنی بر تراشه های M1 نیز منتشر می گردد.

برنامه تعمیر سلف سرویس اپل از اوایل سال آینده در کشور ایالات متحده در دسترس خواهد بود و تا انتهای سال 2022 به سایر کشورهای دیگر توسعه پیدا می نماید. مشتریان اپل از این پس به بیش از 5 هزار ارائه دهنده خدمات مجاز اپل (AASP) و 2800 ارائه دهنده تعمیران مستقل محصولات این شرکت می پیوندند که به برنامه ها، قطعات، ابزارها و کتابچه های راهنمای اپل دسترسی دارند.

برنامه Self Service Repair که برای اولین بار در سال آینده عرضه خواهد شد؛ برای آغاز بیشتر روی نعمیر و سرویس ماژول های معمولی مانند نمایشگر آیفون، باتری و دوربین تمرکز دارد و بعد به تدریج در طول سال 2022، تعمیرات سایر قطعات نیز بدان اضافه نموده می گردد.

جف ویلیامز، مدیر عملیات اپل در این زمینه می گوید: ایجاد دسترسی بیشتر به قطعات اصلی اپل و در صورت احتیاج تعمیر و سرویس این قطعات، به مشتریان ما حق انتخاب بیشتری می دهد.

او اضافه نمود: اپل در سه سال گذشته، تقریبا تعداد مکان های خدماتی و دسترسی به قطعات، ابزارها و آموزش های تعمیر و سرویس محصولات را دو برابر نموده است و اکنون می خواهیم گزینه ای به افرادی ارائه دهیم که تصمیم دارند، مهارت های تعمیراتی خود را تکمیل نمایند.

لزوما هر فردی نمی تواند آیفون تعمیر کند

اپل تمایل به ساخت محصولات با دوام دارد ولی هر فردی که از گوشی تلفن همراه یا لپ تاپ استفاده نموده است؛ خوب می داند که محتمل است حوادث ناگهانی اتفاق بیفتد و بعضی قطعات خراب شوند یا آسیب ببینند. برنامه نو Self Service Repair اپل به مشتریان امکات دسترسی به فروشگاه هایی را می دهد که بیش از 200 قطعه و ابزار مجزا ارائه می دهند تا برای تعمیر محصولات این شرکت استفاده شوند. مشتریان می توانند پس از تعمیر موفقیت آمیز، قطعات خراب و استفاده شده را برای بازیابی به فروشگاه برگردانده و اعتبار خرید خود را دریافت نمایند.

این نکته بسیار مهم است که بدانید اگرچه اپل اجازه تعمیر و سرویس قطعات محصولاتش را به مشتریان داده ولی لزوما تعمیرات آن ها آسان نیست. اپل دسترسی ها و ابزارها و قطعات را ارائه داده است ولی تایید نمی نماید یا تاییدیه ای نداده است که هر فردی می تواند دستگاه اپل خود را به درستی تعمیر کند.

شما می توانید دستگاه خود را تعمیر کنید ولی اپل این کار را به همه توصیه نمی نماید. اپل می گوید: تعمیر و سرویس دستگاه ها به وسیله خود فرد برای تکنسین های با دانش و تجربه تعمیر دستگاه های الکترونیکی در نظر گرفته شده است. برای بسیاری از مردم، مراجعه به تعمیرگاه های مطمئن و دارای تکنسین های ماهر و با تجربه برای تعویض و تعمیر قطعات اصلی محصولات اپل، مطمئن تر است.

سال جاری، جنبش حق تعمیر (Right to Repair) با حمایت های قابل توجهی روبرو بوده است. از جمله کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در بیانیه ای به تشریح سیاست های خود بر ضد تولیدنمایندگانی که حق تعمیر محصولات شان را محدود می نمایند و اجازه نمی دهند افراد و مشاغل به راحتی خودشان وسایل شان را تعمیر نمایند؛ پرداخته است و مجازاتی برای آن ها در نظر می گیرد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نیز اوایل سال جاری به FTC دستور داد تا پیش نویس قوانین نو حق تعمیر را آماده کند. احتمالا، برنامه نو حق تعمیر اپل نیز پاسخی به این درخواست ها است؛ چون اپل در گذشته جزو شرکت هایی بود که محدودیت و سختی های زیادی برای تعمیرنمایندگان فراهم می کرد.

منبع: یک پزشک

به "خودتان آیفون را تعمیر کنید: اپل قطعات، ابزارها و دفترچه های راهنمای تعمیر محصولاتش را در دسترس همگان قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودتان آیفون را تعمیر کنید: اپل قطعات، ابزارها و دفترچه های راهنمای تعمیر محصولاتش را در دسترس همگان قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید