آبشار حمید کجاست؟

به گزارش وبلاگ خانی، خبرنگاران : تصور کنید که در انتهای دره ای پیچ پیچ با صخره های با ابهت ایستاده اید و آواز آب های جاری بر صخره ها گوشتان را نوازش می دهد. در خنکای این همنشینی باشکوه خود را به مهربانی آب بسپارید. اینجا آبشار حمید است در حوالی بجنورد.

آبشار حمید کجاست؟

به گزارش وبلاگ خانی ، در جنوب روستای حمید، دره ای تنگ با صخره هایی بزرگ قرار گرفته و در انتهای دره، در حدود 2 کیلومتر از روستای حمید، آبشاری به ارتفاع 25 متر دیده می گردد. آب آبشار از روستای آبچور سرچشمه می گیرد. روستا و آبشار حمید همیشه به عنوان مکانی تفریحی مورد توجه ورزشکاران کوهنورد و خانواده ها بوده است.

از زیبایی های دیگر منطقه، اتاقی دوار و سنگی روی صخره ای است که به گفته اهالی روستا در گذشته فردی در آنجا زندگی می نموده؛ اما اکنون حافظ گردشگران در روزهای بارانی است. وجود آبشار حمید رونق زیادی به کشاورزی مردم روستای حمید و روستاهای اطراف بخشیده، به همین علت باغات و مزارع سرسبز روستای حمید در تابستان و حتی در خشکسالی های اخیر کمترین گزند را دیده اند.

آبشار حمید از لحاظ ارتفاع و بلندی در رده بلندترین آبشار های استان خراسان شمالی قرار می گیرد. باتوجه به آنکه هرجا آب وجود داشته باشد، اطرافش آبادانی است، محیط پیرامون آبشار حمید را درخت های انجیر و درختچه های تمشک فرا گرفته، که همین موضوع جاذبه های گردشگری آبشار حمید را دو چندان نموده است.صخره های اطراف آبشار حمید عموماً آهکی هستند. به همین علت در بستر آبشار حمید، سنگواره های زیادی وجود دارد. به لحاظ پوشش گیاهی نیز در این ناحیه گیاهان دارویی بی شماری رشد می نماید. افرادی که با گیاهان دارویی و خودرو آشنایی دارند، می توانند در طبیعت پیرامون آبشار بسیار از گیاهان جمع آوری نمایند.

در اطراف آبشار چندین چشمه از دل زمین می جوشد. در نتیجه در گوشه و کنار این آبشار حوضچه های آب کوچکی تشکیل شده تا زیبایی های آبشار حمید دوچندان گردد. آب این چشمه ها بسیار گوارا و زلال است.برای تماشای این آبشار دیگر در امسال فرصت زیادی ندارید چون هوا که رو به سردی میرود نمی توان به این منطقه ها پاگذاشت.تا هوا سرد نشده سری به این جاذبه دلنشین و خنک بزنید . مردمان این منطقه بسیار مهربان و مهمان نوازند.

منبع: توریسم آنلاین

به "آبشار حمید کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار حمید کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید