گردنه حیران ، گردشی رویایی با تله کابین حیران

به گزارش وبلاگ خانی، گردنه حیران منطقه ای بسیار زیبا و توریستی در ایران است. زیبایی خیره کننده این گردنه که در مرز استان های گیلان و اردبیل واقع شده است، آدمی را وادار می نماید تا در یک سفر به سمت شمال ایران از طبیعت گردنه حیران تماشا کند و فرصت لذت بردن از منظره ها بکر و طبیعت رویایی و فرصت گشت و گذار با تله کابین حیران را از دست ندهد.با خبرنگاران همراه شوید تا با هم مبهوت زیبایی های بهشتی گردنه حیران شویم.

گردنه حیران ، گردشی رویایی با تله کابین حیران

به گردنه حیران برویم

گردنه حیران یک منطقه سرسبز با طبیعت چشمگیر می باشد و مانند نگینی در شمال کشور است و واقع در جاده آستارا -اردبیل می باشد. در مسیر گردنه حیران و در 30 کیلومتری شهرستان آستارا سه روستای حیران، مشند و کشفی قرار دارند. که شاخص ترین روستا، روستای حیران است و جاذبه های طبیعی و چشم نواز آن گردشگران را به روستا جذب می نماید و از ویژگی های مجذوب کننده طبیعت گردنه حیران است.این روستا به سه بخش: حیران سفلی، حیران وسطی و حیران علیا تقسیم شده است . اغلب مردمان روستا به کار کشاورزی مشغول می باشند. بعلاوه در طول سال، به ویژه در فصل بهار و تابستان که روستا با افزایش گردشگر رو به روست، بومیان منطقه در مغازه های کوچک به فروش عسل طبیعی، لبنیات، تمشک، آلوچه جنگلی و انواع محصولات کشاورزی نیز می پردازند. گردنه حیران نقطه مرزی کشور ایران و آذربایجان می باشد و آخرین منطقه حفاظت شده استان گیلان است و به وسیله تله کابین حیران می توان از آن تماشا کرد.

این گردنه از نقاط مجذوب کننده برای گردشگر در ایران است که با افزایش ساخت امکانات رفاهی و تفریحی ،امروزه مورد توجه گردشگر از کشور های مختلف و گردشگران داخلی قرار گرفته است.

حیران طبیعت شویم

طبیعت گردنه حیران زیبا و دلنشین است. منظره کوه های پوشیده از درختان سرسبز و جنگل های انبوه از یک سو و از سویی دیگر دره پوشیده از انواع گل و گیاه، زیبایی حیران کننده و زاید الوصفی در این منطقه ایجاد نموده است.

وجود رود ارس که در مرز ایران و آذربایجان در میان این طبیعت قرار گرفته، شکوه و زیبایی مسحور کننده ای را به تصویر کشیده است. نیمی از جنگل ها و مراتعی که سبب منظره ها تماشایی شده، در ایران و نیمه دیگر آن در آذربایجان قرار گرفته است. بعلاوه در حالی که ارتفاع بلندترین نقطه از سطح آبهای آزاد در این گردنه تنها حدود 1500 متر است به علت وجود رطوبت دریای خزر، این منطقه در بیشتر روزهای سال در زیر ابری از مه پنهان شده است. تماشا زیبایی های منحصر به فرد این منطقه ما را مصمم می نماید تا برای حفظ از این سرمایه خدادادی بکوشیم و از هر عملی که سبب آلودگی یا تخریب این زیبایی می گردد جلوگیری کنیم.

منطقه نمونه گردشگری گردنه حیران را ببینیم

تله کابین حیران در سال 1390، با 30 کابین معمولی و 3 کابین VIP راه اندازی شد. تله کابین از شرق به دریای خزر و از غرب و جنوب به جنگل های فندقلو در استان اردبیل مشرف است و این امکان را برای گردشگران فرآهم نموده تا از زاویه دیگر نیز به زیبایی های منطقه بنگرند و لذت ببرند. بعلاوه ساخت دهکده گردشگری حیران با امکانات رفاهی شامل کافی شاپ، رستوران، چایخانه، فضای بازی بچه ها و...سبب ایجاد مکانی مفرح برای مسافران شده است. از اماکن تماشای دیگر اطراف این گردنه میتوان به جنگل های زیبای فندقلو و شهرستان نمین نیز اشاره نمود.

این ویژگی های با ارزش طبیعی و ساخت اماکن تفریحی سبب شد که این محدوده به یک منطقه نمونه گردشگری در ایران بدل گردد و با توسعه صنعت گردشگری، سالانه تعداد قابل توجهی گردشگر را از داخل یا خارج کشور به این منطقه زیبا جذب کند. همین دلایل کافیست تا به گردنه حیران برویم و با تماشا منظره ها بی نظیرش حیران طبیعت شویم و از گردش در شمال کشور لذت ببریم و منطقه نمونه گردشگری را ببینیم.

نکته پایانی

ضرب المثل معروف شنیدن کی بود مانند تماشا به طور دقیق و به جا درباره این منطقه بسیار تماشایی کاربرد خواهد داشت چرا که تماشا منظره ها شبه بهشت آن با توصیف تفاوت دارد و زیبایی آن را چنان حیرت انگیز وچشمگیر ساخته است که هر انسانی باید برای لذت بردن و تماشا شگفتی های آن به این منطقه سفر کند. باید به سفر برویم و در کنار لذت بردن از طبیعت ،حفاظت از محیط زیست خود را هم فراموش نکنیم. حفظ محیط زیست وظیفه تمامی انسانهاست و امانت آیندگان به دست ماست.

منبع: همگردی

به "گردنه حیران ، گردشی رویایی با تله کابین حیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردنه حیران ، گردشی رویایی با تله کابین حیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید