گزارش بازار کار کانادا در ماه ژانویه نشان از افزایش بیکاری دارد

به گزارش وبلاگ خانی، طبق گزارش شغلی که اخیرا منتشر شده ، در ماه ژانویه 66،800 شغل تازه به بازار کار کانادا اضافه شده است.

گزارش بازار کار کانادا در ماه ژانویه نشان از افزایش بیکاری دارد

نرخ بیکاری که در دوره قبل حدود 5.6 درصد بود به 5.8 درصد افزایش پیدا نموده است. برای جمعیت زیر 25 سال مقدار مشاغل پاره وقت بیشتر از مشاغل تمام وقت رشد نموده اند. جوانان کانادایی 15 تا 24 ساله در ماه ژانویه حدود 52،800 موقعیت شغلی به دست آوردند.

Pat Deutscher، متخصص علم اقتصاد به Daily Hive گفت:به طور کلی من این گزارش را بسیار مثبت ارزیابی می کنم چرا که نشان می دهد اقتصاد کانادا جهش قابل توجهی داشته است. البته توجه و تاکید بیش از حد به داده های یک گزارش یک ماهه کار چندان درستی نیست، اما این گزارش نشان دهنده فرایندی پویا و قوی است که همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد:به علت افزایش خطرات جهانی (برای مثال تنش های ایجاد شده با چین و کوشش های محافظه کارانه) شاهد تغییرات کاهشی در پیش بینی های مالی هستیم. اگرچه سرعت رشد در سال 2019 کندتر از سال 2018 خواهد بود، اما این گزارش هم نشان می دهد که اقتصاد کانادا حرکتی رو به جلو دارد.

بخش خصوصی با افزایش 111،500 شغل تازه، شاهد جهش عظیمی در ماه ژانویه بوده است (این مقدار بالاترین افزایش ماه به ماه بوده است که از زمان شروع جمع آوری داده ها در سال 1976 مشاهده شده است). اما تعداد موارد خوداشتغالی به مقدار 60،700 مورد کاهش پیدا نموده است. هر دو استان انتاریو و کبک دارای بیشترین موقعیت های استخدامی بودند.

اما در خصوص بیکاری، بیشترین آمارها مربوط به ساحل شرقی بود. نیوفاندلند و لابرادور با 11.4 درصد، جزیره پرنس ادوارد با 9.9 درصد و نوا اسکوشیا با 6.9 درصد بالاترین آمار بیکاری را داشتند که نسبت به آمار 4.7 درصدی در استان بریتیش کلمبیا، شرایط بسیار بدتری داشته اند. فهرست کامل به توضیح زیر است:

  • نیوفاندلند و لابرادور: 11.4 درصد
  • جزیره پرنس ادوارد: 9.9 درصد
  • نوا اسکوشیا: 6.9 درصد
  • آلبرتا: 6.8 درصد
  • نیوبرانزویک: 8.2 درصد
  • انتاریو: 5.7 درصد
  • مانیتوبا: 5.5 درصد
  • ساسکاچوان: 5.5 درصد
  • کبک: 5.4 درصد
  • بریتیش کلمبیا: 4.7 درصد

آقای Deutscher که اقتصاد سیاست اجتماعی را در دانشگاه کوئینز تدریس می نماید می گوید:ما نباید افزایش نرخ بیکاری را خبر بدی بدانیم چرا که ممکن است در اثر بالا رفتن نرخ مشارکت افراد و افزایش تعداد کسانی که در جستجوی کار هستند (و معمولا آن را پیدا می نمایند) ایجاد شده باشد که این خبر خوبی است.

این گزارش بعلاوه نشان می دهد علاوه بر بخش خصوصی، در حوزه خدمات هم شاهد رشد بوده ایم به طوری که در ماه ژانویه مقدار اشتغال در عمده فروشی و خرده فروشی در حدود 34 هزار مورد افزایش پیدا نموده است. استان های انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا بیش از بقیه موجب این افزایش بوده اند. این گزارش می افزاید مقدار اشتغال ملی در بخش صنعت در فرایند سال به سال، تغییرات کمی داشته است.

طبق این گزارش، تعداد کارکنان بخش کشاورزی و سایر صنایع تولیدی کاهش پیدا نموده، اما دستاوردهای کلی اشتغال به طور کامل به وسیله بخش خصوصی حاصل شده است.

تعداد مشاغل تازه در انتاریو حدود 41 هزار مورد در ماه ژانویه افزایش پیدا نموده که بیشتر به علت افزایش مشاغل تمام وقت بوده است. کاهش فرصت های شغلی در آلبرتا (برای دومین ماه متوالی) مشکل زا به نظر می رسد، ولی همچون انتاریو و کبک، در نوا اسکوشیا و مانیتوبا هم شاهد افزایش اشتغال زایی بوده ایم به گونه ای که این افزایش، در هر یک از این استان ها به ترتیب شامل 6،100 و 4،400 فرصت شغلی تازه نسبت به ماه دسامبر 2018 بوده است.

به گفته این گزارش کشور کانادا در ماه گذشته 30،900 شغل تمام وقت و 36،000 شغل پاره وقت ایجاد نموده است. جوانان شاغل 15 تا 24 ساله، شاهد افزایش تقریبا مساوی بین مردان (تا 27 هزار مورد) و زنان (تا 26 هزار مورد) بوده اند. نیروهای کاری 55 ساله و بالاتر هم شاهد تغییرات کمی در مقدار اشتغال بوده اند به طوری که کاهش در اشتغال زنان نسبت به مردان بیشتر بوده است.

گزارش هایی از این دست جهت آگاهی بخشی به مردم کانادا بسیار مهم هستند. George Rossolatos مدیرعامل صندوق رشد تجاری کانادا (CBGF) می گوید این گزارش ها نشانه ای از شرایط کانادا می باشند. Rossolatos به Daily Hive گفته است:این اعداد و ارقام تمامی جریانات حوزه اشتغال و اقتصاد کلی به ویژه در خصوص شرکت های عظیم را به طور خلاصه به ما نشان می دهند.

به نظر می رسد صندوق رشد تجاری کانادا (CBGF) که از روی یک نسخه بریتانیایی طراحی شده، بین سه تا بیست میلیون دلار در بازارهای تجاری مبه وسیله سرمایه گذاری می نماید. Rossolatos می گوید که کسب و کارهای کانادایی باید بیشتر توسعه یابند. از نظر او مشکل این است که بیشتر شرکت ها در بازه ای سه تا پنج ساله فروخته می شوند و رشد شرکت ها جزو اولویت های صاحبان آنها نیست.

وی اضافه می نماید:ما در کانادا سرمایه کافی نداریم. مردم کانادا در راه اندازی شرکت بسیار خوب عمل می نمایند و به برترین شکل هم این شرکت ها را می فروشند، ولی در رشد شرکت ها و تبدیل آنها از مجموعه های کوچک به شرکت های عظیم ضعف دارند.

یک نکته اساسی که از این گزارش می توان فهمید و به وسیله Deutscher هم به آن اشاره شده آن است که جمعیت جوان دارای رشد نسبتا کندتری نسبت به جمعیت میانسال است. با این حال، عظیم ترین نگرانی او از این گزارش، ادامه رشد آهسته عایدیها است.

Deutscher می گوید که میانگین عایدی هفتگی کارکنان تمام وقت رشد بسیار کمی داشته و به میزان تورم افزایش پیدا نمی نماید.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال

به "گزارش بازار کار کانادا در ماه ژانویه نشان از افزایش بیکاری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش بازار کار کانادا در ماه ژانویه نشان از افزایش بیکاری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید