هشدار پوتین درباره خطر خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای

به گزارش وبلاگ خانی، رئیس جمهور روسیه در اجلاس شرق آسیا پیرامون خطر های خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان بُرد هشدار داد.

هشدار پوتین درباره خطر خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ خانی به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام نمود که با خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای، میان بُرد (INF)، مخاطرات به شدت افزایش یافته است.

رئیس جمهور روسیه، در اجلاس مجازی شرق آسیا در این باره اعلام نمود که کشورش همیشه خواهان ایجاد فضایی برای همکاری های سازنده و افزایش ثبات در منطقه آسیا-اقیانوسیه از جمله در حوزه نظامی-سیاسی بوده است.

وی در ادامه اضافه نمود: مسکو هوادار ایجاد جو همکاری سازنده و جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی است و بر همین اساس، یک طرفه توقف موشک های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه و سایر مناطق دنیا را به شرط خودداری شرکای آمریکایی از چنین اقداماتی ادامه می دهد.

لازم به ذکر است، اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا در سال 1987 پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را امضا کردند و طرفین متعهد شدند که تمام موشک های بالستیک زمینی و کروز را با برد متوسط و کوچک از بین ببرند؛ اما در اکتبر سال 2018، ترامپ از خروج واشنگتن به بهانه واهی عدم رعایت مسکو به تعهداتش اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هشدار پوتین درباره خطر خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پوتین درباره خطر خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید