برطرف کسالت و بی حالی با 9 روش شگفت انگیز

به گزارش وبلاگ خانی، چگونگی برطرف کسالت و بی حالی، خصوصا در روزهای وسط هفته می تواند برای شما یک دغدغه اساسی باشد. احتمالا شما هم زمانی که خسته و کسل از سر کار برمی شد، در پی راهی هستید که بتوانید به میزان کافی انرژی داشته و سرحال باشید. ممکن است برطرف کسالت و بی حالی آن قدر برای شما مهم شده که برای درمان آن هم اقدام نموده باشید. در این حالت باید بگوییم که حق با شماست.

برطرف کسالت و بی حالی با 9 روش شگفت انگیز

بسیاری از افراد برای درمان کسالت و بی حالی به سراغ خوردنی های نیروزا می فرایند. این روش یکی از برترین روش های برطرف کسالت و بی حالی ست. اگر زمان کودکی خود را به یاد داشته باشید، ملوان زبل هم از همین روش استفاده می کرد. حالا شما هم اگر می خواهید ملوان زبل زندگی خود باشید و از شر کسالت و بی حالی خلاص شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

روش های درمان کسالت و بی حالی

برای آن که بتوانید در راستای برطرف کسالت و بی حالی خود گام مثبتی بردارید، ابتدا باید به میزان کافی با سطح انرژی بدن و رفتارهای خود آشنایی داشته باشید. برای این کار بهتر است ابتدا میزان خستگی خود را در طول هفته در نظر داشته باشید و سپس بر اساس آن، روش درست را انتخاب کنید.

روش اول: انجام حرکات ورزشی

ورزش کردن و انجام نرمش های سبک همواره و در هر حالی می تواند باعث برطرف کسالت و بی حالی شما گردد. احتمالا در این لحظه با خود فکر می کنید که این کار، انرژی زیادی از شما می گیرد. اما باید بدانید که انجام حرکات ورزشی سبک می تواند باعث افزایش جریان خون در بدن شما گردد و در نتیجه آن، حس سرزندگی و شادابی در شما به وجود آید.

از سوی دیگر بسیاری از اوقات، کسالت و خستگی تنها در فکر شماست و اگر از جای خود برخیزید و چند حرکت سبک انجام دهید، می توانید مجددا سرحال و باانرژی باشید. به همین علت در بسیاری از موارد احتیاج نیست برای درمان کسالت و بی حالی خود اقدام خارق العاده ای انجام دهید. پس بهتر است همین حالا دست به کار شوید و برای اولین اقدام از جای خود بلند شوید.

روش دوم: مصرف مرکبات و آبمیوه

مرکبات همواره هواداران زیادی داشته اند و مصرف آن ها چه به صورت میوه و چه به صورت آبمیوه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. مرکبات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. از این رو می توانند در برطرف کسالت و بی حالی یاری زیادی به شما نمایند. اگر در برنامه روزانه خود یک لیوان آبمیوه طبیعی بگذارید، به زودی اثر آن را خواهید دید. آب مرکبات از آن خوردنی های نیروزا به شمار می آید که می تواند علاوه بر آن، عناصر مورد احتیاج بدن شما را هم تامین کند.

روش سوم: خوردن شکلات

خوردن شکلات تداعی نماینده بسیاری از حس های شیرین و خوب است. اما علاوه بر آن می تواند باعث ترشح سروتونین و اندورفین در بدن شما گردد. ترشح این دو هورمون می توانند گام مثبتی در جهت برطرف کسالت و بی حالی شما داشته باشند. احتمالا خوردن شکلات از پرطرفدارترین روش ها باشد و بتواند تاثیر زیادی هم بگذارد.

روش چهارم: خواب کافی

همواره یکی از نکاتی که کمتر به آن توجه می گردد، کمیت و کیفیت خواب است. اگر شما به میزان کافی در شبانه روز خواب و استراحت نداشته باشید، نمی توانید عملکرد مناسبی داشته باشید. به همین علت یکی از اولین راه های درمان کسالت و بی حالی، داشتن خواب کافی ست. خواب کافی می تواند تعادل لازم برای هورمون های شما را فراهم کند و از این طریق شما احساس خستگی و کسالت کمتری را احساس خواهید کرد.

روش پنجم: مصرف شیرین بیان

امروزه طب سنتی درمان کسالت و بی حالی را آسان تر نموده است. گیاهان زیادی وجود دارند که می توانند انرژی زیادی به شما دهند و حس شادابی و سرحالی را به ارمغان آورند. یکی از این گیاهان، شیرین بیان است. این گیاه باارزش می تواند سطح کورتیزول را در بدن شما تنظیم کند. کورتیزول یکی از آن هورمون هایی ست که اگر بیش از حد یا کمتر از میزان مورد احتیاج ترشح گردد، عملکرد طبیعی بدن دچار مشکل می گردد.

اگر کورتیزول بیش از میزان در بدن ترشح گردد، باعث می گردد که شب ها نتوانید خوب بخوابید. این در حالی ست که روزها هم احساس خستگی و کسالت خواهید داشت. پس بهتر است بیش از پیش به سطح هورمون کورتیزول در بدن خود توجه داشته باشید.

روش ششم: مصرف آب سیب زمینی

شاید نوشیدن آب سیب زمینی خوشایند به نظر نرسد، اما اگر از خواص آن اطلاع داشته باشید، زمان را تلف نخواهید کرد. برای برطرف کسالت و بی حالی خود می توانید چند قطعه سیب زمینی را درون یک لیوان آب بیندازید و به آن فرصت دهید. سپس آب درون لیوان را بنوشید. آب سیب زمینی پتاسیم زیادی دارد که می تواند به درمان کسالت و بی حالی شما یاری کند. به همین علت بهتر است دیگر حس ناخوشایندی به آن نداشته باشید.

روش هفتم: یوگا

بسیاری از افراد، یوگا را در راستای ورزش های سخت و وقت گیر قرار می دهند. این باور در واقع به آن افرادی تعلق دارد که از این ورزش مفید بهره ای نبرده اند. انجام منظم حرکات یوگا می تواند در برطرف کسالت و بی حالی شما بسیار موثر واقع گردد. علاوه بر آن، یوگا می تواند روی آرام بودن و حال خوب شما هم تاثیر بگذارد. به این ترتیب می توانید خواب بهتری هم داشته باشید. در نتیجه کمتر احساس کسالت و بی حالی خواهید داشت.

علاوه بر آن، یوگا باعث می گردد جریان خون در بدن فرایند بهتری داشته باشد. در نتیجه احساس کسالت و بی حالی کمتر به سراغ شما خواهد آمد. به همین علت بهتر است بیش از این از فواید یوگا بی نصیب نمانید و از آن به عنوان یکی از برترین روش های برطرف کسالت و بی حالی بهره ببرید.

روش هشتم: تغذیه سالم

تغذیه مناسب همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. معمولا افراد آن قدر که به مسائل دیگر در زندگی خود توجه می نمایند، به تغذیه مناسب توجه ندارند. تغذیه مناسب می تواند تمام ویتامین ها و عناصر مورد احتیاج را برای شما فراهم کند. وقتی مواد و عناصر مورد احتیاج در بدن شما وجود داشته باشند، اندام ها وظایف خود را به شیوه بهتری انجام می دهند.

همان طور که می دانید کمبود ویتامین ها و عناصر معدنی می تواند منجر به مشکلاتی مانند کسالت و خستگی گردد. در نتیجه بسیاری از پزشکان، تغذیه مناسب و مصرف مواد مغذی را یکی از راه های برطرف کسالت و بی حالی می دانند.

روش نهم: استراحت کافی

بسیاری از افراد استراحت کردن را معادل خوابیدن می دانند و به جز زمانی که خواب هستند، وقتی را برای استراحت خود اختصاص نمی دهند. اما در واقع بدن ما علاوه بر خواب، به استراحت احتیاج دارد. برای این کار می توانید دقایقی را در روز اختصاص دهید و در آن موقع ها هیچ کاری انجام ندهید. یکی از برترین روش هایی که می توانید برای برطرف کسالت و بی حالی انجام دهید، چرت زدن در طول روز است تا میزانی از انرژی ازدست رفته شما جبران گردد.

اختصاص دادن زمان کافی برای استراحت در طول روز باعث می گردد که شما بی انرژی و خسته نباشید. در نتیجه با قدرت بیش تری می توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید و شب با آسایش و راحتی به خواب بروید. بهتر است ساعت مشخصی را در روز برای این کار در نظر بگیرید تا بتوانید از احساس کسالت و بی حالی در طی روز رها شوید.

درمان کسالت و بی حالی

برای برطرف کسالت و بی حالی درست است که می توان از روش های مختلفی استفاده کرد اما برترین روش، داشتن یک سبک زندگی سالم و منظم است. پس از آن می توانید به فکر استفاده از روش های دیگر باشید اما پیش از هر چیزی احتیاج است تا درست بخوابید، تغذیه سالم داشته باشید و به خوبی استراحت کنید. در این شرایط می توانید درمان کسالت و بی حالی خود را در کمترین زمان ممکن مشاهده کنید.

منبع: اسنپ مارکت

به "برطرف کسالت و بی حالی با 9 روش شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف کسالت و بی حالی با 9 روش شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید