داروی قطعی درمان کرونا کشف نشده است

به گزارش وبلاگ خانی، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تا به امروز داروی قطعی برای درمان کرونا کشف نشده است.

داروی قطعی درمان کرونا کشف نشده است

دکتر قاسم جان بابایی مهمترین هدف حوزه بهداشت و درمان را کاهش مرگ و میر عنوان نمود و اضافه کرد: مهمترین علت شکست در این بحران ساده انگاری آن است.

وی توضیح داد: مهمترین عامل مدیریت و کاهش مرگ و میر در کشور و در تمام جهان منابع انسانی و نیروی درمان و کادر پزشکی است، برای اینکه سفید بمانیم باید سختی ها را داشته باشیم، باید مراسمات و تجمعات خیلی مدیریت شوند، آسیب پذیرترین گروه ها سالمندان و افراد با بیماران زمینه ای هستند که باید مدیریت و مراقبت شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به زیرساخت های بهداشتی و درمانی اظهار کرد: در کنار نیروی انسانی مجرب احتیاجمند زیرساختهای بهداشتی و درمانی باکیفیت و تامین تجهیزات پزشکی مناسب هستیم.

جان بابایی با بیان اینکه تا به امروز هیچ گونه دارویی قطعی برای این بیماری کشف نشده است، تاکید نمود: داروهایی که هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرند تاثیری در کاهش مرگ و میر ندارند.به هیچ وجه نباید اجازه دهیم مرگ و میر افزایش پیدا کند زیرا مرگ و میر از آسیب های غیر قابل جبران است.

وی سالمندان را از آسیب پذیرترین گروه های در معرض خطر دانست و ادامه داد: زنان بارداری، افراد دارای بیماری زمینه ای از دیگر گروه های آسیب پذیر احتیاجمند توجه و مراقبت هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت بچه ها و نوجوانان را از مهمترین حلقه های انتقال بیماری دانست و بیان نمود: بچه ها و نوجوانان دارای علائم کمتر و ارتباط بیشتری هستند و می توانند زنجیره های عظیمی برای انتقال بیمار باشند.

سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت نیز در ادامه گفت: آمارهای مربوط به ویروس کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت میانگین کشوری آمار قابل قبولی بوده و خوشبختانه استان توانسته است خود را به متوسط کشوری و یا حتی در بعضی شاخص ها به رتبه های بهتری برساند.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید فعالیت های قابل توجهی را در استان اجرایی نموده است بگونه ای که 7پروژه بیمارستانی را در استان داریم و 293 تخت با 30 هزار مترمربع به شرایط موجود اضافه خواهد شد، 140 میلیارد تومان برای توسعه پروژه های بهداشتی استان هزینه شده، دو پروژه در امسال و 5 پروژه ما از سال 1400 به بعد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه وزارت بهداشت تاکید نمود: امروز چهارشنبه 29 مرداد ماه 99، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی یاسوج به بهره برداری رسید که تا انتها سال دو کلینیک ویژه در گچساران و دهدشت نیز به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر تقوی نژاد ادامه داد: برای مرکز بیماری های خاص اعتبارات قابل توجهی هزینه شده و ان شاالله در ادامه کوشش خواهیم کرد این پروژه به نتیجه برسد.

دکتر حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: از جمله استان هایی بودیم که پیش از ورود بیماری به کشور، اقدامات پشگیرانه را انجام و آمادگی های لازم را جهت مقابله احتمالی با بیماری ایجاد کردیم.

وی توضیح داد: مدیریت صحیح بحران کرونا در استان موجب شد تا رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، و معاونان وزیر بهداشت بصورت مکتوب از این ستاد قدردانی نمایند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدر دانی از مسئولان کشوری و استانی، اظهارکرد: در حوزه بهداشت و درمان دچار کمبودات و مشکلاتی هستیم که از مسئولان کشوری در خواست می کنیم در جهت افزایش کیفیت و کمیت خدمات و برطرف نواقصات ما را همراهی نمایند.

دکتر پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست از کوشش و همکاری وزیر بهداشت، معاونین وزارت بهداشت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و اصحاب رسانه در همراهی با دانشگاه علوم پزشکی در بحران کرونا قدردانی کرد.

وی با اشاره به شناسایی 4 هزار و 700 بیمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، تاکید نمود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان تا به امروز 3 هزار و 832 نفر به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه نموده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از این تعداد4032 نفر بستری و 3832 نفر ترخیص شده اند.

یزدانپناه بیان نمود: هم اکنون 200 بیمار در بیمارستان های مشخص کرونای استان بستری هسنند که از این تعداد 88 نفر مبتلای قطعی و 13 نفر در بخش آی سی یو تحت درمان هستند.

وی اظهار داشت: تا به امروز 25 هزار تست کرونا از افراد مشکوک و مبتلا دریافت شده که1028 نفر(22 درصد) از این موارد احتیاج به خدمات بستری در بیمارستان داشتند.

یزدان پناه توضیح داد: از مجموع مبتلایان به کرونای استان، 3700 نفر بهبود یافته و 71 مورد مرگ گزارش شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به میزان شیوع بیماری در شهرستان های استان اشاره و اظهار کرد: در شهرستان بویراحمد 1500 نفر، در گچساران 900 نفر و در کهگیلیویه 670 بیمار شناسایی شدند که شهرستان گچساران قرمز، شهرستان چرام در شرایط زرد، شهرستان دنا سفید و شهرستان های باشت، بویراحمد، بهمئی و لنده در شرایط نارنجی هستند.

وی تاکید نمود: میزان بروز بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر هزار نفر 6.4 بوده در حالی که در کشور این میزان 4.1 به ازای هر هزار نفر است و 30 درصد نسبت به موارد کشوری افزایش داشته ایم.

یزدانپناه همچنین به شاخص نمونه گیری اشاره نمود و ادامه داد: این شاخص در کشور 3.4 و در استان 3.5 است.

به گزارش وبلاگ خانی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دبیر ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: از خرداد ماه تا هفته چهارم تیرماه فرایند شیوع بیماری در استان رو به رشد بود اما در مرداد ماه سیر ثابتی را شاهد هستیم که امیدواریم بتوانیم با انجام اقدامات پیشگیرانه در کنترل بیماری و سیر نزولی آن گام برداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "داروی قطعی درمان کرونا کشف نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی قطعی درمان کرونا کشف نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید