توزیع ماسک بین واحدهای صنفی

به گزارش وبلاگ خانی، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در هیئت رییسه اتاق اصناف ایران از توزیع ماسک بین واحدهای صنفی که با ارباب رجوع در ارتباط هستند اطلاع داد و گفت که برای تامین دستکش و مواد شوینده مورد احتیاج این واحدها نیز مکاتباتی با وزارت صمت انجام شده است. وی همچنین خواهان اتخاذ تدابیری در زمینه پرداخت مالیات، حق بیمه کارفرما و تسهیلات بانکی برای اصناف آسیب دیده از کرونا شد.

توزیع ماسک بین واحدهای صنفی

ابراهیم درستی در گفت وگو با وبلاگ خانی، از برگزاری چهارمین جلسه تشکیل قرارگاه مرکزی و ستاد اصناف کشور برای مبارزه با کرونا اطلاع داد و گفت که در این جلسه تعیین شد بین اتحادیه های صنفی شهر تهران که بیشتر با ارباب رجوع در ارتباط هستند از جمله خواربارفروش ها، لبنیاتی ها، نانوایی ها، سوپرمارکت ها، خدمات رسانی ها و قصابی ها به تعداد کافی ماسک توزیع شده است.

وی اضافه نمود: برای تامین دستکش و مواد شوینده هماهنگی های لازم با وزارت صمت اجرا شده درخواست شده که سهمیه مورد احتیاج برای توزیع بین اتحادیه های اولویت بندی شده، تامین گردد.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و نماینده وزیر صمت با توجه به اینکه در زمینه تامین ماسک مورد احتیاج اصناف اولویت بندی شده مسئله ای نبوده، احتمالا سایر استان ها نیز از این نظر تامین شدند.

وی در ادامه از واحدهای صنفی خواست که در زمینه طرح فاصله گذاری اجتماعی همکاری نمایند و گفت: البته اتاق اصناف از وزارت صمت درخواست نموده که درصدی از صنوف تولیدی، خدماتی و توزیعی با نظر رئیس اتحادیه و همکاری اتاق های اصناف شهرستان ها فعالیت نمایند؛ چراکه ممکن است شهروندان برای تعمیر وسایل خود احتیاج به قطعات داشته باشند.

به گفته نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در هیئت رییسه اتاق اصناف ایران، بیشترین تخلفاتی که از طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرا شده از سوی واحدهایی بوده که مجوز و پروانه کسب ندارند.

بانک ها با اصناف همکاری نمایند

وی با بیان این که اصناف نگرانی های دارند، درخواست کرد که سازمان امور مالیاتی و به ویژه سازمان تامین اجتماعی در زمینه حق بیمه کارفرما تسهیلاتی برای اصناف در نظر بگیرند. همچنین در زمینه 100 هزار میلیارد تومانی که ریاست جمهوری برای یاری به کسب و کارهای آسیب دیده در نظر گرفته، سهمی برای اصناف تعیین گردد تا بین مشاغل آسیب دیده توزیع گردد.

درستی با تاکید بر این که یاری به حفظ کارگران باعث می گردد دولت بعدا مجبور به پرداخت بیمه بیکاری نباشد، خواست که پرداخت قبض های آب و برق و کارهای خدماتی مثل عوارض پسماند شهرداری برای سه ماه بخشیده گردد.

وی اضافه نمود: مهم ترین درخواست اصناف این است که بانک ها در زمینه بازپرداخت قسط وام ها مراعات نمایند و بدهی های بانکی حداقل سه ماه به تعویق بیافتد. درست است که ابلاغیه هایی در این زمینه صادر شده، اما باید پیگیری گردد که آیا این موارد رعایت می گردد یا نه.

به گزارش وبلاگ خانی، طرح فاصله گذاری اجتماعی از 8 فروردین ماه با هدف کنترل و اعمال محدودیت های بیشتر برای مبارزه با کرونا ویروس و قطع زنجیره شیوع این بیماری اجرایی شد و مقرر شد تا 20 فروردین رفت و آمد بین استان ها محدود و فعالیت اصناف غیرضروری تعطیل گردد. البته به طور کلی شیوع ویروس کرونا و کم شدن رفت وآمدها برای پیشگیری در ماه پایانی سال گذشته که عمدتا روزهای پررونقی برای کسب وکارهای خرد و کارگران فصلی است، باعث شده فعالان تجاری، اصناف مختلف و کارگران دچار آسیب های جدی شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توزیع ماسک بین واحدهای صنفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع ماسک بین واحدهای صنفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید