آثار مخرب بر سلامت روحی دانش آموزان با تاخیر در برگزاری کنکور

به گزارش وبلاگ خانی، معاون فرهنگی و پرورش وزیر آموزش و پرورش گفت: تاخیر در برگزاری کنکور، آسیب جدی بر سلامت روحی و روانی دانش آموزان وارد می نماید.

آثار مخرب بر سلامت روحی دانش آموزان با تاخیر در برگزاری کنکور

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ خانی، علیرضا کاظمی در حاشیه جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان ارومیه در جمع وبلاگ خانی گفت: در ستاد ملی کرونا تصمیم درستی در زمینه زمان برگزاری کنکور اخذ شده است و درخواست های موجود هم در سطح جامعه در زمینه تاخیر در کنکور فقط از بابت سلامتی کنکوری ها بوده و سایر قضاوت ها صحیح نیست.

وی با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس نیز گفت: تمامی محتوای درسی لازم پایه های مختلف استان تدوین شده است و آموزش و پرورش هر لحظه آماده است تا هر ماده درسی را با استفاده از تدریس بهترین معلمان کشوری ارائه کند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم خانواده ها در همراهی کردن دانش آموزان با برنامه های مجازی دروس گفت: با حضور خانواده ها می توان از دنبال شدن بهینه دروس توسط دانش آموزان اطمینان حاصل کرد و فضای ایمن تری را برای آنان ترسیم کرد.

وی ادامه داد: آمادگی آموزش و پرورش از یک سو و آمادگی خانواده ها و دانش آموزان از سوی دیگر برای بازگشایی مدارس در شرایط خاص کنونی بسیار ضروری است.

کاظمی افزود: تهیه مقدمات سخت افزاری و نرم افزاری و اطلاع رسانی شفاف در راستای تحقق اهداف پروژه مهر راه گشاست و باید بیش از پیش در راستای ورود ابزار فناوری های نوین به حوزه آموزش و پرورش کوشش گردد.

وی با بیان اینکه تضمین سلامت دانش آموزان به هر شکل ممکن اولویت آموزش و پرورش است، گفت: پروتکل های بهداشتی در هر سه شرایط سفید، زرد و قرمز باید رعایت گردد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش افزود: استفاده از مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه بستر صدا و سیما و خانواده ها در فرآیند آموزش نباید مغفول بماند.

وی با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت آموزش در شرایط کنونی، باید اطلس پوشش تحصیلی مدرسه ای توسط مدیران مدارس ترسیم گردد افزود: انعطاف در برنامه های آموزشی نیازمند تدوین سه برنامه توسط مدیر مدرسه در شرایط های مختلف اعم از سفید، زرد و قرمز است.

کاظمی با اشاره به اینکه داشتن پیوست رسانه ای قوی جهت جلب اعتماد جامعه مخاطب آموزش و پرورش ضروری است، گفت: آذربایجان غربی جزو استان های برتر در فراوری محتوای پرورشی است که شایسته تقدیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آثار مخرب بر سلامت روحی دانش آموزان با تاخیر در برگزاری کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار مخرب بر سلامت روحی دانش آموزان با تاخیر در برگزاری کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید