واحد PVC پتروشیمی بندرامام توسعه می یابد

به گزارش وبلاگ خانی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام از توسعه زنجیره کلر در این شرکت و احداث واحد دوم PVC با ظرفیت بیش از 200 هزار تن اطلاع داد.

واحد PVC پتروشیمی بندرامام توسعه می یابد

سپهدار انصاری نیک با اشاره به موقعیت قرارگیری پتروشیمی بندرامام در شمال خلیج فارس و مجاورت خوریات بندرماهشهر و دارا بودن 1500 هکتار حوضچه اختصاصی استحصال نمک، گفت: دارا بودن منبع خوراک پایدار در دراز مدت و احتیاج بازار های داخلی و خارجی فرصت بسیار ارزشمندی است تا پتروشیمی بندرامام (ره) استراتژی توسعه زنجیره کلر را با جدیدت دنبال کند.

او می گوید: دارای بودن زمین، پروانه کار و مطالعات زیست محیطی لازمه های سرعت بخشیدن به اجرای یک طرح است و با توجه به مجوز های موجود، دانش و نیروی انسانی متخصص مرتبط با زنجیره کلر، قرارداد فعال نوسازی و تکمیل زنجیره کلر و احداث واحد کلرالکالی بندرامام که هم اکنون جاری است، به زودی اخبار تکمیلی از اجرای این طرح توسعه را به صورت عمومی اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام می گوید: پتروشیمی بندرامام مزیت هایی که باعث می گردد شرکت زنجیره کلر تا پی وی سی را دنبال کند را داراست، از جمله آنکه در حال حاضر حدود 140 هزار تن اتیلن دی کلراید که یکی از منابع فراوری منومر PVC است به صورت مازاد وجود دارد که نشان می دهد بخشی از زنجیره فراوری کامل است.

به گفته او قبلا DC مازاد مجتمع در بازار های خارجی به فروش می رسید و اکنون این محصول را به VC فراوری خواهیم کرد تا منبع خوراک واحد PVC گردد.

انصاری نیک گفت: با توجه به اقدامات پیش رو، پتانسیل احداث واحد PVC با ظرفیت 200 الی 300 هزارتن در مجتمع را داریم که در حال حاضر در مرحله مطالعات تکمیلی هستیم تا پس از آن ظرفیت دقیق را اعلام کنیم.

به گفته او براساس مطالعاتی که صورت گرفته، ظرفیت مصرف سالانه 1.5 میلیون PVC در کشور وجود دارد و با توجه به احتیاج بازار های منطقه ای، پتانسیل افزایش آن تا 2.5 میلیون تن وجود دارد؛ لذا اگر بتوانیم زنجیره کلر کشور را در پتروشیمی بندرامام توسعه دهیم، نگرانی از بابت بازار و رشد تقاضا وجود ندارد.

وبلاگ خانی خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "واحد PVC پتروشیمی بندرامام توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد PVC پتروشیمی بندرامام توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید