مکان های ترسناک و دیدنی در روسیه

به گزارش وبلاگ خانی، در این 10 مکان متروک روسیه ترس را تجربه کنید

روسیه یک کشور بزرگ و باستانی است که در آن بعضی منطقه ها به دلایل مختلف خالی از سکنه شده اند و مدت طولانی است که کسی در آنها زندگی نمی کند. به این ترتیب، در حال حاضر گردشگر ها می توانند از این شهرهای ارواح و خانه های رها شده تماشا نمایند و زندگی گذشتگان را متصور می شوند.

مکان های ترسناک و دیدنی در روسیه

بنابراین شرایط برای یک سفر ماجراجویانه آماده است. با وبلاگ خانی همراه باشید تا با 10 مکان خالی از سکنه در روسیه آشنا شوید:

فانوس اتمی، کیپ آنیوا (جزیره ساخالین) (Atomic Lighthouse, Cape Aniva (Sakhalin Island))

در سال 1939، فانوس اتمی به وسیله معماری به نام میورا شینوبو (Miura Shinobu) در جزیره ساخالین ساخته شد. این فانوس یک ساختمان فنی پیچیده است که طراحی منحصر به فردی دارد. این بنا بر روی یک دیزل ژنراتور راه اندازی شده و شامل یک باتری پشتیبان اضطراری است.

در سال 1990، این فانوس دریایی با هدف صرفه جویی در هزینه ها با انرژی هسته ای مجدداً آغاز به کار کرد. با این حال، در ادامه این ساختمان از کار افتاد و رها شد. در سال 2006، ارتش روسیه دو تاسیسات ایزوتوپی (از جمله فانوس اتمی مورد بحث) این کشور را از چرخه فعالیت خارج کرد و دیری نگذشت که این فانوس دریایی مورد هجوم غارتگران نهاده شد. در حال حاضر، این فانوس دریایی خالی و رها شده است و در انتظار رستاخیزی نو برای فعالیت و حیات می باشد.

معدن الماس میر در یاکوتیا (Mir Diamond Mine, Yakutia)

معدن الماس میر در یاکوتیا زمانی منبع اصلی عایدی و شغل برای مردم این منطقه بود. این معدن روباز و بزرگ بخش اعظمی از الماس روسیه را فراوری می کرد و شهر یاکوتیا که در اطراف آن ساخته شده بود، بسیار شلوغ و پر از جنب و جوش بود. الماس کمیاب این معدن در اعماق بسیار پایین زمین قرار داشت و به این ترتیب، به مرور زمان بهره برداری از آن به لحاظ هزینه کارگران و … به صرفه نبود. بنابراین، معدن مورد بحث به حال خود رها شد و وقتی از بالا به آن نگاه می کنید مانند یک حفره در وسط روسیه است و به همین علت هنوز این کشور به عنوان یکی از پنج کشور بزرگ دنیا که دارای معادن روباز است، شناخته می گردد.

هتل پنج ستاره نورثرن کراون (Northern Сrown) در سن پترزبورگ

در سال 1988، اتحاد جماهیر شوروی یک هتل پنج ستاره مشرف به رودخانه Karpovki را در سنت پترزبورگ ساخت. پروژه ساخت این هتل با سرعت به پیش رفت، امّا، در نهایت به علت مسائل اقتصادی ساخت آن متوقف شد. مهم اینکه، در حال حاضر این بنا به حال خود رها شده و ویرانی آن، از شهرهای اطراف قابل مشاهده است.

حتی در حال حاضر، 250 اتاق لوکس در این هتل وجود دارد که با کمی تعمیر و غبارزدایی قابل استفاده هست. امّا، این ساختمان در حال حاضر از سوی مسوولان غیر قابل تعمیر و استفاده تلقی شده و بدون اینکه شانسی برای حیات به آن داده گردد، به حال خود رها شده است.

کارخانه داگ دیزل (Dagdizel Plant) در داغستان

کارخانه داگ دیزل در نزدیکی ماخاچکالا Makhachkala)) در داغستان واقع شده است و به عنوان مرکزی برای آزمون سلاح های نیروی دریایی روسیه ساخته شده است. این کارخانه در سال 1939 میلادی مورد بهره برداری نهاده شد، امّا، حیات آن زیاد طول نکشید و با تغییر نیازهای نظامی این کشور به حال خود رها شد. اکنون نیز این کارخانه در دریای خزر رها شده است و باید دید که در آینده مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد یا تخریب خواهد شد.

این کارخانه به مقدار دو مایل و نیم از ساحل فاصله دارد و به همین علت حتی بازدیدهای غیرقانونی از آن نیز بسیار اندک است و تنها بازدیدکنندگان آن بعضی از پرندگان هستند.

بنای مذهبی رها شده زاخلوچی در مسکو (Zakhluchye)

در یک منطقه جنگلی و زیبا در ساحل یک دریاچه کوچک در نزدیکی مسکو، بنای مذهبی رها شده واقع شده است که طی دهه ها اسیر تخیلات عده زیادی از مردم بوده است. این معبد اواخر قرن نوزدهم، به وسیله ای.اس خرنوف (A. S. Khrenov) یکی از معماران مطرح آن موقع ساخته شد.

در حال حاضر، این ساختمان در وسط باغی که درختان در هم تنیده ای دارد، نهاده شده و شامل سالن های درهم و برهم و برج های عجیب و جالبی است.

دیوارهای داخل ساختمان با رنگ های روشن رنگ آمیزی شده است، امّا، اکنون رنگ دیوارها به شدت خراب شده است، لیکن با این وجود کاشی کاری های پیچیده آن جذابیت خاصی دارد و این بنا را به یکی از مکان های واقعاً باشکوه در زمان خودش تبدیل نموده است.

منبع: الی گشت

به "مکان های ترسناک و دیدنی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های ترسناک و دیدنی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید