با 6 جزیره شلوغ جهان آشنا شوید

به گزارش وبلاگ خانی، شلوغ ترین جزایر جهان

انسان ها، مخلوقاتی عجیب و جذابند! فقط کافیست کمی به آنها زمان بدهید تا فورا جمعیتشان چند برابر گردد، نقل مکان نمایند و حتی خود را به دوردست ترین نقاط این کره خاکی برسانند! حداقل مطمئنیم جزایری که در پایین می خواهیم به شما معرفی کنیم، روزگاری غیر قابل سکونت بوده اند و سراسر آنها را جنگل های سرسبز و دشت و دمن فرا گرفته بوده است، سواحلی زیبا که حیات وحش بی نظیری هم داشته اند. امروزه در آنها چه می بینیم؟ امروزه با نگاه کردن به آنها یک شهر تمام و کمال را می بینیم اما بر خلاف منطقه ها دیگر زمین، منابعی که در جزیره ها وجود دارند اصولا کمیاب هستند و بنابراین باید در حفظ آنها کوشا بود، در غیر اینصورت ممکن است برای همواره آنها را از دست بدهیم… با معرفی شلوغ ترین جزایر جهان همراه خبرنگاران باشید:

با 6 جزیره شلوغ جهان آشنا شوید

جزیره سانتا کروز (Santa Cruz del Islote)

جزیره سانتا کروز دل اسلوته که به اختصار به آن سانتا کروز می گویند، بی هیچ بحثی شلوغ ترین جزیره جهان به نسبت مساحتش است. اگر از سواحل کاراییبی کلمبیا سوار قایق شوید، بعد از 1 ساعت می توانید به این جزیره برسید. در این جزیره حدود 90 خانه وجود دارد و 700 نفر در ان زندگی می نمایند که البته زمانی که زاد و ولد اتفاق بیفتد و بچه ها به جهان بیایند، این میزان به 1200 نفر هم می رسد!

هنگ کنگ

جزیره هنگ کنگ، جمعیتی برابر 1.2 میلیون نفر دارد که این تعداد در مساحت 16.390 کیلومتر مربعی پراکنده شده اند. البته این آمار متعلق به سال 2008 است و حتما تا حالا بیشتر هم شده! جمعیت هنگ کنگ، قویا در سواحل شمالی این جزیره پخش شده است و طبق آمارها، در هر کیلومتر این ناحیه، 26000 نفر زندگی می نمایند!

منهتن (Manhattan)

منهتن، جزیره ای در دهانه رود هودسون و پر جمعیت ترین و قدیمی ترین شهرک از 5 منطقه اطراف شهر نیویورک است. منهتن، با جمعیتی برابر 1.58 میلیون نفر، یکی دیگر از شلوغ ترین جزایر جهان است که در هر کیلومتر آن، 26924 نفر زندگی می نماید که این رقم حتی از یک شهر آمریکایی هم بیشتر است.

ونیز (Venice)

ونیز زیبا که در شمال شرقی کشور ایتالیا قرار گرفته، یکی از 118 جزیره کوچک است که راه ارتباطی آنها، کانال ها و پل ها است. ونیز که به خاطر منظره فوق العاده، هنر و معماری اش در جهان شهره است، جزیره ای کوچک که حدود 271000 نفر را در خود جای داده است.

لوبک (Lübeck)

لوبک، دومین شهر بزرگ اشلزویگ هولشتاین در آلمان و یکی از بندرهای مهم و اصلی این کشور است که قرن ها یکی از مراکز اصلی این کشور بود. لوبک به خاطر معماری آجری گوتیک بی نهایت زیبایش، به عنوان یکی از میراث های فرهنگی شناخته می گردد و در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. لوبک دیدنی، در سال 2005 جمعیتی معادل 213983 نفر داشت و با توجه به مساحتی که دارد، یکی از شلوغ ترین جزایر جهان محسوب می گردد.

ماله (Malé)

شهر ماله، مرکز بسیار شلوغ و پر جمعیت مالدیو است که به طرز عجیبی پر جمعیت است و جمعیت این یکی از شلوغ ترین جزایر جهان از سال 1987 که 20000 نفر بود، در سال 2006 به 100000 نفر رسید. شغل مردم ماله بیشتر کارگری و یا پذیرایی از گردشگرانی است که به آنجا سفر می نمایند. در سال های اخیر، مقدار این جزیره به میزان قابل توجهی بزرگ تر است.

منبع: الی گشت

به "با 6 جزیره شلوغ جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 6 جزیره شلوغ جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید