موسی ترین به طور برای دومین بار منتشر شد

به گزارش وبلاگ خانی، کتاب موسی ترین به طور اثر سید علی شجاعی در انتشارات کتاب نیستان به چاپ دوم رسیده است.

موسی ترین به طور برای دومین بار منتشر شد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی وبلاگ خانی، کتاب موسی ترین به طور اثر سید علی شجاعی در انتشارات کتاب نیستان به چاپ دوم رسیده است. این کتاب روایتی از زندگی و زمانه امام هفتم ، امام موسی کاظم (ع) را روایت می نماید. این اثر از زبان شش نفر روایت می گردد. شش نفر که خود را شش چشم خلیفه عباسی می نامند؛ شش چشم برای چهار خلیفه که سی و پنج سال در پنهان کاری مطلق اخبار و اطلاعات قلمرو اسلامی را برای خلفای اسلامی ارسال می کردند و آنها را در جریان امر قرار می دادند.

بیشتر بخوانید

داستان این کتاب از ماجرای شهادت امام صادق (ع) و انتخاب جانشینی برای ایشان در مدینه آغاز می گردد. خلیفه یکی از شش چشم را مامور به قتل وصی امام صادق نموده است اما امام با ذکاوت تمام پیش از شهادت جز موسی پنج نفر دیگر از جمله شخص خلیفه را وصی خود قرار داده است و همین توطئه شهادت امام تازه شیعیان را خنثی می نماید.

شجاعی داستان کتاب را با تعلیق قابل توجهی آغاز می نماید و در ادامه به زیبایی به گزارشی از فرقه ها و مدعیان امامت پس از امام صادق(ع) می پردازد و نوع بدعت گذاری های میان آنها را به زیبایی در قلب روایتی داستانی بازگو می نماید. پس از طرح این بدعت ها و توضیح کینه آل عباس بر خاندان نوبت و امامت به توضیح ویژگی های حقیقی امام شیعیان می پردازد.

زبان زیبا و روان و در عین حال تاریخی این اثر در کنار اطلاعات دقیق و جامعی که از جامعه، طرز فکر و شیوه حکمرانی و هم دغدغه های دینی جامعه مسلمانان در آن برهه تاریخی در قالب کتاب بیان می گردد به این کتاب جذابیت و اعتنایی دو چندان بخشیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "موسی ترین به طور برای دومین بار منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسی ترین به طور برای دومین بار منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید