شهرهای میزبان تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 [سنت پترزبورگ]

به گزارش وبلاگ خانی، موضوعی که چند روزی در کشور التهاب عجیبی به وجود آورد و محل بحث ها، تحلیل ها، حاشیه ها و جوک های بسیاری در جامعه شد، قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه، قرار گرفتن تیم ملی کشورمان در گروهی سخت موسوم به گروه مرگ و البته لباس خانم ماریا کوماندنایا مجری مراسم بود. تیم ملی کشورمان با قرار گرفتن در قرعه ای سخت به مصاف تیم های مراکش، اسپانیا و پرتغال خواهد رفت. بازی های تیم ملی ایران در شهرهای سنت پترزبورگ، کازان و سارانسک برگزار خواهد شد. ما در مجله خبرنگاران قصد داریم نگاهی داشته باشیم به تاریخی از شهر سنت پترزبورگ و هم سابقه ورزشی و فوتبالی این شهر.

شهرهای میزبان تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 [سنت پترزبورگ]

اولین بازی ایران در مقابل مراکش خواهد بود، در یکی از زیباترین و معروف ترین شهرهای دنیا یعنی سن پترزبورگ. این شهر سالانه پذیرای میلیون ها جهانگرد است که برای دیدن زیبایی های تاریخی و معماری و البته پدیده ی زیبای طبیعی شب های روشن، سنت پترزبورگ را مقصد خود قرار می هند. شهری که در سال 1703 و به دستور و نظارت مستقیم پتر کبیر امپراتور روسیه بنیان گذاشته شد. برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا می توانید به وبلاگ خانی مراجعه کنید.

زنیت سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ فقط به لحاط جهانگردی و تاریخی مشهور نیست. یکی از معروف ترین و بهترین تیم های فوتبال روسیه در این شهر واقع شده است؛ زنیت سنت پترزبورگ. این تیم با این که فقط یکبار قهرمان لیگ برتر روسیه شده، جزو پرطرفدارترین تیم های این کشور محسوب می گردد. زنیت سنت پترزبورگ در سال 1925 یعنی 89 سال پیش تاسیس شد. این تیم در آخرین رده بندی های باشگاه های دنیا در رتبه 39 دنیا و 21 اروپا قرار گرفت. لباس اول تیم آبی روشن است و به خاطر همین لباس به آبی و سفید ها معروفیت دارد.

ورزشگاه کرستوفسکی

ورزشگاه اصلی این تیم، ورزشگاه 68هزار نفری کرستوفسکی است. پروژه ساخت این ورزشگاه در سال 2007 آغاز شد و در سال 2017 رسما افتتاح شد. بازی فینال جام کنفدراسیون ها در این ورزشگاه و بین تیم های آلمان و شیلی برگزار شد که آلمان با نتیجه 1-0 شیلی را شکست داد. این ورزشگاه در سال 2020 هم میزبان بازی های جام ملت های اروپا خواهد بود.

نکته جالب در مورد این ورزشگاه این است که کرستوفسکی در یک جزیره قرار گرفته است که این امر جابجایی دیدنگران را از مرکز شهر به این ورزشگاه، کمی سخت می کند. اما مسئولان برگزاری مسابقات، تدابیر لازم را برای جابجایی دیدنگران با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اتخاذ کرده اند و هم هتل های شهر هم برای رفت و آمد دیدنگران، سرویس های ویژه ای ایجاد کرده اند. اولین بازی ایران در این ورزشگاه زیبا و مدرن خواهد بود. ورزش در شهر سنت پترزبورگ صرفا به فوتبال خلاصه نمی گردد و جدیدا تیم والیبال زنیت سنت پترزبورگ هم تاسیس شده که در لیگ برتر والیبال روسیه در فصل 2017-2018 حضور خواهد داشت.

جاذبه های سنت پترزبورگ

همه جای سنت پترزبورگ را می توان جاذبه ای جهانگردی در نظر گرفت. از هر منظری که به این شهر نگاه کنید، جلوه ای برای عرضه دارد. از نظر مذهبی می توان به کلیساهایی مانند کلیسای جامع سنت آیزاک اشاره کرد که ساخت آن به سال 1858 بر می گردد؛ از نظر پدیده های طبیعی همانطور که در بالا اشاره شد، شب های روشن یا شب های سپید است که در طول آن خورشید هرگز غروب نمی کند؛ موزه هایی چون آرمیتاژ و موزه روس؛ کاخ های کنستانتینوفکسی، کاترین وپترهوف و بیشمار مکان تاریخی و فرهنگی دیگر در این شهر وجود دارد که همه و همه تجربه ای تکرار نشدنی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

هتل های سنت پترزبورگ

با این حال سنت پترزبورگ شهر گرانی است. یکی از گران ترین شهرهای دنیا که هزینه اقامت در آن شهر به شدت بالاست. با توجه به جهانگردی بودن این شهر، سنت پترزبورگ هتل های بسیاری را در خود جای داده است. این شهر هتل های لوکسی چون کرینتیا نوسکای پالاس، پریبالتیسکایا، تالئون ایمپریال و هتل آستوریا در خود دارد. هتل آستوریا معروف ترین هتل این شهر است و ساخت آن به سال 1912 باز می گردد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "شهرهای میزبان تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 [سنت پترزبورگ]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای میزبان تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 [سنت پترزبورگ]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید