خبرنگاران پروانه صید ماهی از آب های راکد و روان چهارمحال و بختیاری با اخذ مجوز صادر شد

به گزارش وبلاگ خانی، شهرکرد - خبرنگاران-مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از ابلاغ و صدور پروانه صید ماهی با قلاب و تور در رودخانه ها و آب های داخلی تا خاتمه دی ماه سال جاری با احذ مجوز از این اداره کل اطلاع داد.

خبرنگاران پروانه صید ماهی از آب های راکد و روان چهارمحال و بختیاری با اخذ مجوز صادر شد

شهرام احمدی روز سه شنبه در گفت وگو با وبلاگ خانی گفت: فصل صید تا سرانجام دی ماه امسال است و اعتبار پروانه صادره از تاریخ صدور به مدت یک ماه برای صید ماهی از تالاب چغاخور در نظر گرفته شده است و متقاضیان باید پس از سرانجام تاریخ اعتبار، پروانه جدید خریداری نمایند.

وی اعلام کرد: بهای پروانه صید ماهی قزل با قلاب 200 هزار ریال در هر دوره و صید با تور ماهی گیری نیز در هر دوره 2 میلیون و 500 هزار ریال معین و ابلاغ شده است و بر اساس این مجوز، حداکثر روزانه 10 قطعه ماهی قزل و ماهی کپور نیز 3 روز در طول هفته می توان صید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد:صید در رودخانه ها و مناطق حفاظت شده با این پروانه نیز ممنوع است و متقاضی به ازای هر پروانه می تواند از یک واحد ابزار مجاز صید مانند چوب و چرخ یا چوب ماهی گیری یا ریسه استفاده کند و استفاده از ابزار بیشتر، مستلزم تهیه پروانه به ازای هر واحد ابزار صید است.

احمدی اظهار کرد: هر ماهی گیر در هر دوره یک ماهه اعتبار پروانه، حداکثر مجاز به اخذ سه پروانه صید از هر استان و استفاده از سه واحد ابزار صید در هر روز است.

وی اعلام کرد: پروانه صادره تنها در حوزه استحفاظی چهارمحال و بختیاری دارای اعتبار است و چنانچه متقاضی تمایل به صید در استان های مختلف را داشته باشد باید از هر استان جداگانه پروانه دریافت کند.

به گفته این مسوول حفاظت محیط زیست، ماهی گیری در قسمت هایی که از طرف سازمان آب منطقه ای ممنوع اعلام شده نیز مجاز نیست و صدور پروانه عادی صید ماهی با تور در این استان ممنوع است.

به گزارش وبلاگ خانی،چهارمحال و بختیاری سرچمشه سه رودخانه زاینده رود، کارون و بخشی از دز است و دارای چندین تالاب بین المللی مطرح کشور از جمله گندمان و چغاخور و دریاچه سد کارون4 نیز به طول بیش از 20 کیلومتر است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پروانه صید ماهی از آب های راکد و روان چهارمحال و بختیاری با اخذ مجوز صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پروانه صید ماهی از آب های راکد و روان چهارمحال و بختیاری با اخذ مجوز صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید