خبرنگاران ترامپ 50 هزار جان باخته کرونایی را نتیجه عملکرد پیروز دولت خود دانست

به گزارش وبلاگ خانی، نیویورک- خبرنگاران- رئیس جمهوری آمریکا به هنگام امضای یاری 484 میلیارد دلاری به بنگاه های کوچک مالی، مدعی شد تعداد 50 هزار جان باخته ناشی از کرونا در آمریکا، نتیجه عملکرد پیروز دولت او بوده است.

خبرنگاران ترامپ 50 هزار جان باخته کرونایی را نتیجه عملکرد پیروز دولت خود دانست

با امضای روز آدینه دونالد ترامپ، این مصوبه به قانون تبدیل شد و قابلیت اجرایی دارد که بخشی از آن به بیمارستان ها تعلق می گیرد.

ترامپ این بسته حمایتی را برای بنگاه های کوچک مالی و کارکنان آن، عالی توصیف کرد و گفت این بسته حمایتی زندگی هزاران آمریکایی آفریقایی تبار و آمریکایی های اسپانیایی تبار را در بر می گیرد.

این بسته حمایتی که پیشتر در سنا به تصویب رسیده بود، روز پنج شنبه مورد موافقت مجلس نمایندگان نهاده شد و برای امضا به کاخ سفید رفت.

گفته می گردد 310 میلیارد دلار از این بسته حمایتی برای حمایت از بنگاه هایی است که کمتر از 500 کارگر دارند و به آنها امکان می دهد که برای هشت هفته، حقوق ها را پرداخت نمایند.

60 میلیارد هم به بانک های متوسط و کوچک پرداخت می گردد تا بتوانند خطوط اعتباری را نگهدارند.

پیش از این هم آمریکا برای مقابله با پیامدهای مالی ویروس کرونا، بسته حمایتی 2.2 تریلیون دلاری را به تصویب رسانده بود.

شرایط مالی آمریکا، تعطیلی این کشور و سقوط ارزش نفت در بازارهای جهانی، ایالت متحده آمریکا را در شرایط بسیار سخت قرار داده است و این بسته های حمایتی هم بدهی دولت و کسری بودجه را افزایش می دهند.

آمریکا تا این ساعت، نزدیک به یک میلیون نفر مبتلا به کووید-19 را شناسایی نموده است و نزدیک به 50 هزار نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ترامپ این میزان از مرگ ومیر را ناشی از عملکرد بسیار خوب دولت خود می داند که هنوز با 100 هزار نفر پیش بینی شده قبلی فاصله دارد.

وی در روزهای گذشته احتمال داده بود، تنها 60 هزار نفر در اثر این بیماری کشته شوند اما اکنون که به این عدد نزدیک شده است، عدد بزرگتری را مطرح می نماید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ترامپ 50 هزار جان باخته کرونایی را نتیجه عملکرد پیروز دولت خود دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ 50 هزار جان باخته کرونایی را نتیجه عملکرد پیروز دولت خود دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید