حادثه برای جنگنده اف، 35 حین فرود روی ناو وینسون؛ 7 ملوان مجروح شدند

به گزارش وبلاگ خانی، نیروی دریایی آمریکا می گوید یک فروند جنگنده اف-35 حین فرود روی ناو هواپیمابر این کشور که در دریای جنوبی چین مستقر شده، دچار حادثه شده و هفت ملوان مجروح شدند.

حادثه برای جنگنده اف، 35 حین فرود روی ناو وینسون؛ 7 ملوان مجروح شدند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خانی، رسانه های آمریکایی بامداد سه شنبه از وقوع حادثه ای برای یک فروند جنگنده اف-35 حین فرود روی ناو هواپیمابر کارل وینسون خبر دادند.

وبگاه خبری مؤسسه دریایی آمریکا به نقل از نیروی دریایی این کشور گزارش داد، که یک جنگنده ضربتی اف-35 لایتنینگ شامگاه دوشنبه در زمان فرود روی باند ناو وینسون که در دریای جنوبی چین مستقر شده، دچار حادثه شده است.

این هواپیما که به جوخه کریر ایر وینگ 2 تعلق دارد، در حال اجرا عملیات پرواز معمولی در دریای جنوبی چین بود که این حادثه رخ داد. بر اساس بیانیه نیروی دریایی، خلبان هواپیما پیش از حادثه خارج شده (ایجکت) و در شرایط پایداری قرار گرفته است.

بر این اساس، هفت ملوان آمریکایی نیز زخمی شدند که سه نفر از آنها به یک مرکز پزشکی در مانیل، مرکز فیلیپین فرستاده شدند. این سه ملوان اکنون در شرایط پایداری هستند. چهار ملوان دیگر نیز در ناو وینسون تحت مداوا قرار گرفتند.

به نوشته این وبگاه خبری، نحوه حادثه از جمله دلیل آن در دست آنالیز است و نیروی دریایی آمریکا جزئیات بیشتری در خصوص شرایط این جنگنده ارائه نکرد.

پیش از این، وزارت دفاع آمریکا اعلام نموده بود دو فروند ناو هواپیمابر با شناورهای همراه خود وارد دریای جنوبی چین شده اند تا آنچه که مقابله با نفوذ شرورانه به عنوان مأموریت آنها گفته شده را انجام دهند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "حادثه برای جنگنده اف، 35 حین فرود روی ناو وینسون؛ 7 ملوان مجروح شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حادثه برای جنگنده اف، 35 حین فرود روی ناو وینسون؛ 7 ملوان مجروح شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید