چگونه کاغذ دیواری را در 12 مرحله تعمیر کنیم؟

به گزارش وبلاگ خانی، کاغذ دیواری یکی از وسایل دکوراسیونی بوده که از گذشته تا به امروز تغییر شکل داده ، اما هرگز از مد نیفتاده است. هرکسی که می خواهد در برابر فرسودگی زمان ، دیوارهای خود را نو کند ، حداقل یک بار به کاغذ دیواری فکر می نماید که گزینه ای آسان ، لذت بخش و ارزان است. این راهنمای 12 مرحله ای که برای شما آماده نموده ایم کار شما را در تعمیر کاغذ دیواری بسیار آسان می نماید. با ما همراه باشید.

چگونه کاغذ دیواری را در 12 مرحله تعمیر کنیم؟

احتیاج به تعمیر کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها سبک و جزئیات نوی را به اتاق نشیمن ، اتاق کودک و یا اتاق خواب اضافه می نمایند. با این حال ، بعد از یک دوره زمانی احتیاج به تعمیر و نگهداری دارند. به عنوان مثال ، هنگامی که ترک های روی دیوار باعث تغییر شکل کاغذ دیواری می شوند ، احتیاج به تعمیر کاغذ دیواری است.

مراحل تعمیر کاغذ دیواری

اگر دوست دارید کاغذ دیواری فرسوده منزل تان را خودتان تعمیر و یا تنو کنید مراحل زیر را گام به گام اجرا نمایید. فرآیند تعمیر کاغذ دیواری نه تنها یک فعالیت سرگرم نماینده است ، بلکه از نظر مالی از بودجه شما نیز می کاهد و احتیاجی به پرداخت هزینه های بالا به استادکاران ندارید.

مرحله 1 - پوشاندن مبلمان و کف خانه

از آنجایی که چسب ماده اصلی ما در تعمیر کاغذ دیواری خواهد بود ، با پوشاندن مبلمان خود و سایر قسمت هایی که نمی خواهید آلوده چسب گردد ، آغاز کنید.

مرحله 2 - چسب کاغذ دیواری خود را آماده کنید

برای آغاز تعمیر کاغذ دیواری 50 میلی لیتر چسب کاغذ دیواری را به 100 میلی لیتر آب در یک سطل پر اضافه کنید.

مرحله 3 - خوب مخلوط نمایید

مخلوط چسب و آب را با قاشق یا قلم مو هم بزنید تا چسب کاملا در آب حل گردد.

چگونه حباب های کاغذ دیواری را برطرف کنیم؟

اگر متوجه تشکیلات حباب مانند روی کاغذ دیواری خود شده اید ، یا از چسب کافی استفاده نمی کنید یا هنگام قرار دادن کاغذ روی دیوار ، از غلتک به درستی استفاده نشده است. از سوی دیگر ، به خاطر داشته باشید که چنین حباب هایی ممکن است نشان دهنده مشکل احتمالی رطوبت روی دیوار باشد و اگر مشاهدات دیگری دارید که این فرضیه را تایید می نماید ، از آنالیز دقیق آن غافل نشوید.

برای خلاص شدن از شر حباب ها ، آن ناحیه را با یک پارچه خیس و تمیز ، مرطوب کنید.

حباب را به شکل V برش دهید یا شکل حباب را با یک چاقوی کاربردی دربیاورید.

چسب را با یک کاردک باریک به داخل شکاف منتقل کنید.

با استفاده از یک اسفنج مرطوب ، اطمینان حاصل کنید که چسب فضای پشت حباب را به درستی پر می نماید.

در نهایت آن قسمت از کاغذ دیواری را با یک غلتک به آرامی فشار دهید.

مرحله 4 - تعمیر کاغذ دیواری کنده شده

جای تعجب نیست که کاغذ دیواری های قدیمی و یا خودچسب به خصوص در نقاط اتصال برش ها دیده گردد. اگر چسب کاغذ دیواری به صورت خودچسب ساخته شده باشد ، ممکن است به این معنی باشد که چسب در طول ساخت به درستی اعمال نشده است. به همین ترتیب استفاده زیاد از چسب در هنگام نصب ، احتمال کنده شدن درزها را افزایش می دهد. برای حل این مشکل ، تا جایی که می توانید کاغذ دیواری را به آرامی به عقب بکشید تا جایی که دیگر از دیوار جدا نگردد و دیگر نتوانید آن را بکشید.

مرحله 5 - چسب را با قلم مو بر روی دیوار بمالید

در این مرحله از تعمیر کاغذ دیواری ، قلم مو را به مخلوط آغشته کنید و به آرامی روی دیوار زیر کاغذ بمالید.

مرحله 6 - کاغذ دیواری را بچسبانید

پس از چسباندن چسب به دیوار ، دستمال کاغذی بردارید و قسمت کنده شده کاغذ دیواری را به آرامی به دیوار فشار دهید تا کاملا صاف گردد. اگر چسب نشت کرد ، آن را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب پاک کنید.

چگونه از پوسته شدن کاغذ دیواری خود جلوگیری کنیم؟

قبل از چسباندن کاغذ دیواری ، مطمئن شوید که روی دیوار شما گرد و غبار وجود ندارد.

هنگام تعمیر کاغذ دیواری ، دقت کنید که صاف کردن از مرکز به گوشه ها انجام گردد ، نه از بالا به پایین ، پایین به بالا و یا خارج به داخل.

هنگام مسطح کردن ، چه از چسب زیاد و یا ناکافی استفاده نموده اید ، نقاط اتصال را رعایت کنید.

استحکام چسب ممکن است بسته به رطوبت کاهش یابد. با استفاده از رطوبت گیرها می تواننید رطوبت را 40 تا 50 درصد کاهش دهید و اتاق را به محیطی سازگار با کاغذ تبدیل کنید.

مرحله 7 - با کاردک لبه های کاغذ دیواری را صاف کنید

در مرحله بعدی تعمیر کاغذ دیواری ، اگر ضروری است لبه های کاغذ را در حین انجام تعمیرات در نواحی نزدیک به قرنیزها دوباره بچسبانید ، با یاری کاردک ، چین هایی را که در کاغذ ایجاد می گردد به آرامی به سمت نزدیک ترین نقطه قرنیز راهنمایی کنید.

مرحله 8 - زمان بگذارید تا خشک گردد

کاغذ دیواری تازه اعمال و یا تعمیر شده 100 درصد آماده استفاده نیست. حداقل 4 ساعت زمان بگذارید تا چسب به طور کامل به دیوار نفوذ کند و کاملا خشک گردد.

مرحله 9 - چگونه ترک های کاغذ دیواری را تعمیر کنیم؟

اگر کاغذ دیواری آغاز به کنده شدن به سمت درگاه ها می نماید ممکن است این تصور را ایجاد نماید که ترک هایی روی دیوار شما ایجاد می گردد. اگرچه یک کاغذ دیواری در این شرایط به عنوان آسیب دیده توصیف نمی گردد ؛ اما واضح است که این شکاف ها ظاهر دلپذیری ایجاد نمی نمایند. ما یک پیشنهاد برای آن نیز داریم! ابتدا لبه های شکاف را با یاری یک چاقوی یاریی خیلی کم بالا بیاورید و مراقب باشید که پاره نگردد.

مرحله 10 - چسب را بمالید

در این مرحله از تعمیر کاغذ دیواری ، میزان کافی چسب را روی قلم موی خود بردارید و دقت کنید که لبه های شکاف چقدر از یکدیگر جدا شده اند و به آرامی آن را به پشت کاغذ یا روی دیوار بمالید.

مرحله 11 - آنها را به جای خود برگردانید

یک بار دیگر پارچه تمیز خود را بگیرید و به آرامی لبه های ترک را به دیوار فشار دهید.

بعلاوه می توانید یک بار قسمت های تعمیر شده را بچرخانید تا از تعمیر کاغذ دیواری خود کاملاً مطمئن شوید.

نکته- اگر از الگوی روی کاغذ دیواری خود خسته شده اید و می خواهید به دکوراسیون دیوار خود ظاهری نو ببخشید ، باید قبل از استفاده از کاغذ دیواری نو ، کاغذ دیواری های قدیمی خود را بردارید. اگرچه انجام این کار ممکن است در نگاه اول فرآیند دشواری به نظر برسد ، اما در واقع کاری است که با دانستن ترفندها ، به راحتی می توانید خودتان آن را انجام دهید.

مرحله 12 - بگذارید خشک گردد

پس از تعمیر کاغذ دیواری ، بگذارید تا به مدت چهار ساعت خشک گردد. سپس تصاویر دیوار شما نو به نظر می رسد!

در خصوص کاغذ دیواری های استیکر

استفاده از کاغذ دیواری برگردان راحت تر است ؛ اما به میزان کاغذ دیواری های سنتی ماندگاری ندارد. برای افزایش شانس موفقیت خود با این نوع کاغذ دیواری ، توصیه می کنیم از لاک های رنگ نیمه مات و رنگ پوست تخم مرغ بهره ببرید و پس از میزان گیری پهنای سطحی که کاغذ روی آن استفاده می گردد ، کمی بیشتر از احتیاج خود کاغذ خریداری کنید.

منبع: اتاق

به "چگونه کاغذ دیواری را در 12 مرحله تعمیر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کاغذ دیواری را در 12 مرحله تعمیر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید