پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 11 آبان ماه 1401

به گزارش وبلاگ خانی، آسمان تهران امروز تا حدودی آفتابی و در بعضی ساعات ابری توام با رگبار پیش بینی شده است و دما در طول شب از یازده درجه به مرور و در طول روز به بیست و دو درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 11 آبان ماه 1401

به گزارش وبلاگ خانی؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، شرایط جوی این استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در نیمه شمالی افزایش ابرناکی و در بعضی ساعات رگبار باران با احتمال رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید به ویژه در منطقه ها جنوب و غرب استان پیش بینی می گردد.

آنالیز آخرین خروجی مدل های پیش بینی، طی روز سه شنبه (10 آبان) در سطح استان به ویژه در نیمه شمالی افزایش ابرناکی و در بعضی ساعات رگبار باران با احتمال رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف و باران پیش بینی می گردد.

طی روز های سه شنبه و چهارشنبه (11،10 آبان) در ساعات بعد از ظهر و شب گاهی وزش باد نسبتا شدید در بعضی منطقه ها به ویژه منطقه ها جنوب و غرب استان مورد انتظار است. از امروز تا آدینه کاهش نسبی دما در تهران پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده

آسمان تهران فردا (11 آبان ماه) نیمه آفتابی تا حدودی ابری و با حداقل دمای 11 و حداکثر دمای 21 درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (12 آبان ماه) نیمه آفتابی با حداقل دمای 9 و حداکثر دمای 20 درجه سانتیگراد و برای روز آدینه (13 آبان ماه) آفتابی با حداقل دمای 9 درجه و با حداکثر دمای 19 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

آخرین شرایط آلودگی هوای تهران

پیش بینی های صورت گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که باتوجه به کاهش نسبی تندی باد و افزایش ترافیک صبحگاهی تا حدودی بر اندازه غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در پاره ای از منطقه ها پرتردد را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا؛ با رشد ناپایداری جوی و افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده ها فراهم خواهد شد، هرچند وزش باد نسبتاً شدید در بعضی ساعات بعدازظهر و احتمال گسیل موقت گردوخاک در منطقه ها مستعد خواهد شد.

تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت سه شنبه برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر منطقه ها دور از انتظار نخواهد بود، اگرچه افزایش ترافیک سبب افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد می گردد.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (11 آبان ماه) از تجمع الاینده ها جلوگیری خواهد نمود، با این حال همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بعضی منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

تضعیف ناپایداری جوی و کاهش تندی باد در طول روز سبب تجمع آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

با عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی چهارشنبه، بر اندازه غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بعضی منطقه ها پرتردد پیش بینی می گردد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 81 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است. آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 87 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور برای چند روز آینده

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و برف 4روزه در 21 استان نسبت به بارش های سیل آسا و خسارت های احتمالی ناشی از آن در 10 استان هشدار صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگریسازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در بعضی منطقه ها استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، اردبیل، شمال استان های ایلام، خوزستان، گیلان، مازندران، البرز، تهران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، قم، شمال چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می گردد.

چهارشنبه بارش ها در جنوب ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، مرکزی، قم، سمنان، خراسان رضوی و سواحل دریای خزر ادامه دارد.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 11 آبان ماه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 11 آبان ماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید