واحد پول کرواسی چیست؟

به گزارش وبلاگ خانی، واحد پول کرواسی کونا (Croatian kuna) است که به اختصار HRK گفته می گردد. جزء کوچکتر از کونا لیپا (lipa) نام داشته و هر 100 لیپا یک کونا است.

واحد پول کرواسی چیست؟

کرواسی یا هرواتستان (به کروات: Hrvatska) با نام رسمی جمهوری کرواسی (Republika Hrvatska) کشوری است واقع در منطقه بالکان (جنوب مرکزی اروپا) که از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال خاوری با صربستان ، از شرق با بوسنی و هرزگووین و از جنوب با مونته نگرو و دریای آدریاتیک هم مرز می باشد . پایتخت کرواسی شهر زاگرب است . این کشور نامزد عضویت در اتحادیه اروپا بوده و از سال 1386 به عنوان عضو ناظر در شورای امنیت سازمان ملل حاضر می باشد. توریسم از منابع درآمد اصلی این کشور و 20 درصد کل فراوری مالی این کشور از این صنعت به دست می آید.

واحد پول کرواسی چیست؟

واحد پول کرواسی کونا (Croatian kuna) است که در بازارهای دنیای به اختصار HRK و با کد ایزو: 4217 نشان داده می شود. جزء کوچکتر از کونا لیپا (lipa) نام دارد و هر 100 لیپا برابر با یک کونا می باشد. نماد واحد پول کونا Kn بوده و اسکناس ها توسط بانک مرکزی کرواسی چاپ می شود. اسکناس های رایج در کرواسی 10، 20، 50، 100 و 200 کونا بوده و از اسکناس های 500 و 1000 کونا به ندرت استفاده می شود. سکه در کشور کرواسی در مقادیر 5، 10، 20 و 50 کونا و 1، 2، و 5 لیپا ضرب می شود.

نظام حکومتی کرواسی

نظام حکومتی کرواسی جمهوری پارلمانی تک مجلسی است. این کشور در سازمان های بین المللی مختلفی از جمله اتحادیه اروپا عضویت دارد و در سال های 9-2008 عضو غیردائم شورای امنیت ملل متحد بود.کرواسی در سال 1918 پس از سرانجام جنگ دنیای اول از امپراتوری اتریش مجارستان جدا شده و در پادشاهی یوگسلاوی ادغام شد. بعد از جنگ دنیای دوم کرواسی یکی از واحدهای مؤسس جمهوری فدرال یوگسلاوی شد. این کشور در 25 ژوئن 1991 از یوگسلاوی جدا شد و اعلام استقلال کرد. جنگ استقلال کرواسی حدود چهار سال طول کشید و با موفقیت استقلال طلبان به سرانجام رسید.

نسبت تبدیل کونا به دیگر واحدهای پولی دنیا (سپتامبر 2017)

6.24 کونا کرواسی 1 دلار آمریکا
7.46 کونا کرواسی 1 یورو
8.48 کونا کرواسی 1 پوند انگلستان
منبع: setare.com

به "واحد پول کرواسی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد پول کرواسی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید