موسیقی جنوب مانند هوای آن تشنه و داغ است

به گزارش وبلاگ خانی، خبرنگاران/بوشهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: جغرافیای خاص جنوب سازنده فرهنگ، تاریخ و ادبیات این منطقه از کشور است.

موسیقی جنوب مانند هوای آن تشنه و داغ است

مجید خورشیدی در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر اضافه کرد: استان بوشهر مهد ادب، نماد مقاومت و ایستادگی در برابر بیگانگان و الگوی فعالیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بوده و است.

وی بیان نمود: منطقه جنوب کشور به ویژه استان بوشهر با توجه به فرهنگ و اقلیم خاص خود خاستگاه آواها و نواهای بیشمار، متنوع و منحصر به فردی است.

خورشیدی اظهار کرد: اگر موسیقی محلی از خطه جنوب گرفته شود مردمان این منطقه یا مراجعه کنندگان به این شهر قطعا گمشده ای گرانبها را دنبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه جغرافیای جنوب با مؤلفه های منحصربه فرد خود همواره در جهان متفاوت بوده و بار سنگین تاریخی ماندگار را به دوش می کشد، اضافه کرد: نظام قدرتمند صنعتی و نظامی از این منطقه کشور شکل گرفته و دروازه ورود اولین ها به کشور بوده است.

این مسئول به موسیقی و ریتم خاص این منطقه که همانند هوای جنوب تشنه و داغ است اشاره کرد و اضافه کرد: مردم جنوب همه موسیقی می دانند و این هنر در شکل های مختلف و جزء جزء زندگی آنها حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه جغرافیای جنوب نماد فرهنگ، تاریخ و ادبیات این منطقه است، اضافه کرد: پیشینیان فرهنگ ها و آیین های متفاوتی را به یادگار گذاشته اند که موسیقی محلی به عنوان فرهنگ شاخص این منطقه شناخته می شود.

وی ادامه داد: زبان آثاری که در جنوب خلق می شوند عمدتاً خاص و موید ویژگی های زندگی این اجتماع است.

خورشیدی بیان نمود: موسیقی رزمی و بزمی و همچنین موسیقی در حین کار بر روی دریا از دیگر مولفه های مردم جنوب است که می توان به سور تا سوگ، از گهواره تا عروسی و عزا و حتی موسیقی بعد از عزا در این خطه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر گنجینه خلیج فارس است، اضافه کرد: اقشار هنرمند و فرهنگیان این استان شایسته حمایت و تجلیل هستند و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند تا به تولید آثار فاخر هنری دست یابند.

معاون استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ موسیقی به نسل های آینده یک امر ضروری و بهترین راه مقابله با تهاجمات فرهنگی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "موسیقی جنوب مانند هوای آن تشنه و داغ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسیقی جنوب مانند هوای آن تشنه و داغ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید