موافقت مهرداد بذرپاش با تشکیل کارگروه فراوری مسکن با انبوه سازان

به گزارش وبلاگ خانی، وزیر راه از موافقت با تشکیل کارگروه فراوری مسکن با انبوه سازان اطلاع داد و گفت:با واگذاری زمین، انبوه سازان فراوری بخشی از واحدهای نهضت ملی را برعهده می گیرند.

موافقت مهرداد بذرپاش با تشکیل کارگروه فراوری مسکن با انبوه سازان

به گزارش وبلاگ خانی ، مهرداد بذرپاش در نشست هم اندیشی با اعضای کانون سراسری انبوه سازان، اظهار کرد: در بخش فراوری مسکن برای تسریع و تسهیل در ساخت و ساز نیازمند مشارکت بیشتر بخش خصوصی و انبوه سازان هستیم که برنامه ریزی شده تا با روش هایی مناسب حضور بخش خصوصی در فراوری مسکن در کنار دولت تقویت گردد.

وی با بیان این که سیاست دولت قبل در بخش مسکن مبتنی بر ساخت و فراوری مسکن نبوده است، اضافه نمود: فراوری مسکن قانون مجلس بوده و با شروع به کار دولت به عنوان یکی از سیاست های اصلی دولت در نظر گرفته شد. هم زمان برنامه ریزی برای تامین و تخصیص زمین و دیگر مواردی که مرتبط با ساخت مسکن است در این باره شروع شد.

وزیر راه با یادآوری اینکه لایحه ساماندهی بازار اجاره مسکن مراحل تصویب خود را می گذراند که در صورت تصویب می تواند یاری قابل توجهی در بازار اجاره و ساماندهی آن داشته باشد، افزود: چنانچه بخواهیم تقاضای مسکن را پاسخ داده و رشد مالی مسکن و فراوری ناخالص داخلی را افزایش بدهیم نیازمند مشارکت بیشتر بخش خصوصی و مشارکت مردمی در رونق دهی به بازار فراوری مسکن هستیم.

وی توضیح داد: با نگاه توسعه مالی یکی از اهرم های وزارت راه و شهرسازی و اولویت های این وزارتخانه فراوری مسکن است.

بذرپاش ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برای فراوری مسکن کوشش کرد تا با ابزارهای قانونی و وضع مقررات لازم در همکاری با مجلس و سایر ارکان دولت فراوری مسکن را رونق بدهد. استراتژی وزارتخانه در بخش مسکن تامین زمین و حذف قیمت زمین از ساخت مسکن و افزایش تسهیلات مسکن بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تشکیل جلسات منظم شورای عالی مسکن و حضور رییس جمهور و سایر دستگاه ها و وزارتخانه های مرتبط امکانی را فراهم نموده است تا فراوری مسکن در همراهی با سایر ارکان دولت تقویت گردد.

بذرپاش رایزنی برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی مسکن از 23 به 18 درصد را بخش دیگری از این کوشش ها بیان کرد و گفت: افزایش مقدار تسهیلات ودیعه مسکن، رشد 35 درصدی تسهیلات صنعتی سازی بخشی از کوشش های مجموعه دولت برای رونق بخشی به فراوری مسکن بوده است.

وی اظهار کرد: همانگونه که فراوری مسکن حائز اهمیت است اینکه کجا و با چه کیفیت بسازیم نیز برای ما در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز حائز اهمیت است. بنابراین کوشش خواهیم کرد تا از تجربیات مسکن مهر در فراوری مسکن بهره لازم را ببریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن از سخت ترین و پیچیده ترین موضوعات کشور است که در آن مشارکت مردم دارای اهمیت است. هم اکنون تامین آورده به وسیله متقاضیان مسکن یکی از مسائل پیش روست که کوشش خواهیم کرد تا مشارکت مردم را در این خصوص تقویت کنیم.

بذرپاش تعدد مراکز تصمیم گیری در فراوری مسکن را بخش دیگری از مسائل بیان کرد و از انبوه سازان خواست تا بخشی از بار فراوری مسکن را برعهده بگیرند و در این میان نفع مردم را در نظر داشته باشند.

وی شرح داد: هم اینک بیش از یک میلیون و 550 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است که در مراحل مختلف قرار دارند. بنابراین در کنار برنامه ریزی و سیاستگذار کار ساخت و نظارت بر ساخت و ساز نیز دنبال شده و دولت در این بخش تمامی اهتمام خویش را به کار بسته است.

وزیر راه و شهرسازی از موافقت برای تشکیل کارگروه فراوری مسکن با انبوه سازان اطلاع داد و اضافه نمود: در برنامه است تا زمین در اختیار انبوه سازان برای فراوری مسکن قرار بگیرد و انبوه سازان فراوری بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن را عهده دار می شوند.

بذرپاش با اشاره به اینکه فراوری یک میلیون واحد مسکونی در مشارکت بخش خصوصی و انبوه سازان انتظاری است که دولت و وزارت راه و شهرسازی از بخش خصوصی دارد، گفت: در برنامه است تا فراوری مسکن در شهرک ها و شهرهای تازه در مشارکت با انبوه سازان باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "موافقت مهرداد بذرپاش با تشکیل کارگروه فراوری مسکن با انبوه سازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مهرداد بذرپاش با تشکیل کارگروه فراوری مسکن با انبوه سازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید