سفر نوروز 1401، شمال یا جنوب؟

به گزارش وبلاگ خانی، تعطیلات نوروز 1401 زمان مناسبی برای سفرهای داخلی به شمار می رود. با توجه به مدت زمان تعطیلات عید نوروز در کشور ما و استقبال بسیاری از گردشگران به سفر در این روزها برنامه ریزی برای سفر نوروزی از دغدغه های بسیاری افراد در ماه های پایانی سال است. اما مسئله مهم تر این است که برای سفر نوروزی کدام شهرها را باید انتخاب کنیم؟ سفر به شهرهای شمالی ایران در نوروز هیجان انگیزتر است یا سفر به شهرهای جنوبی؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با جاذبه های دیدنی شهرهای مجذوب کننده شمال و جنوب برای سفر نوروز 1401 آشنا کنیم.

سفر نوروز 1401، شمال یا جنوب؟

برترین مقاصد برای جنوب گردی

برای سفر به جنوب ایران می توانید از غربی ترین نقطه در خلیج فارس تا شرقی ترین آن در دریای عمان و مرز پاکستان برای سفر خود برنامه ریزی کنید. سفر به جزایر مختلفی همانند قشم، کیش، هرمز، هنگام و… را نیز می توانید به این مجموعه اضافه کنید. این در صورتی است که عاشق سفر به شهرهای ساحلی باشید. در غیر این صورت گزینه های زیادی پیش روی شما وجود دارد که مجذوب کنندهیت سفر نوروزی شما را چند برابر کند؛ از خوزستان تا استان فارس، کرمان و حتی سیستان، مقاصدی هستند که شما را به یک سفر نوروزی خاطره انگیز دعوت می نمایند. از قلم نیاندازید که اجاره ویلا جنوب یکی از کارهایی است که قبل از سفر به جنوب باید انجام دهید.

سفر به جزیره زیبای کیش

جزیره کیش یکی از منحصر به فردترین جزایر خلیج فارس محسوب می گردد. این جزیره یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ایران است که هرساله مسافران بسیاری را به خود جذب می نماید. بسیاری از مسافرانی که در پی گذراندن تعطیلاتی رویایی هستند، کیش را مقصدی مناسب می دانند. در این جزیره زیبا به قدر کافی جاذبه های دیدنی وجود دارد که بتواند روزهای سرگرم نماینده و مجذوب کنندهی را برای شما رقم بزند. بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و مراکز خرید متنوع، بعلاوه امکانات تفریحات آبی در کنار قیمت مناسب باعث شده تا کیش یکی از برترین مقاصد برای گردشگری به شمار برود.

سفر به جزیره قشم

قشم هرآنچه برای یک سفر انتظار داشته باشید را برای شما فراهم می نماید. علاوه بر گشت وگذار در این جزیره می توانید انواع غذاهای دریایی با طعم و عطر متفاوت را بچشید و تجربه نابی از سفر را برای خود رقم بزنید. سفر به جزیره قشم و اقامت در اقامتگاه بوم گردی یکی از برترین کارهایی است که در نوروز 1401 می توانید انجام دهید.

سفر به چابهار

سفر به چابهار یکی از کارهایی است که هر اهل سفری باید انجام دهد. چابهار یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان است که در منطقه آزاد و در کرانه اقیانوس هند واقع شده است. همین موقعیت جغرافیایی و طبیعت بی نظیر چابهار سبب شده تا این شهر هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ گردشگری پتانسیل های فراوانی داشته باشد. منطقه ها دیدنی چابهار بسیار متنوع هستند و در تعطیلات نوروز 1401 می توانید به بازدید از این شهر پرجاذبه بپردازید.

سفر به اهواز

در شهر همواره بیدار اهواز باید شب ها را به تماشای رود کارون بنشینید یا نظاره گر پل های مختلف بر روی این رود همواره در جریان باشید. زیبایی های اهواز در شب چندبرابر می گردد. جایی که می توانید در خیابان های کهن آن قدم بزنید و خود را به یک غذای خیابانی دعوت کنید یا حتی در یکی از رستوران ها و کافه های لوکس شهر بنشینید و غذای تند جنوبی نوش جان کنید.

سفر به بوشهر

بی شک یکی از شهرهایی که در تعطیلات نوروزی می توانید از سفر به آن هیجان زده شوید، شهر مجذوب کننده بوشهر است. بوشهر علاوه بر مجذوب کنندهیت های تاریخی، دارای طبیعت بی نظیر، بکر و شب نشینی های خاطره انگیز است. با سفر به بوشهر می توانید از یکی از مجذوب کننده ترین جشنواره های جنوب کشور یعنی خیام خوانی با صدای سازوآواز بوشهری لذت ببرید.

برترین مقاصد برای سفر به شمال در نوروز 1401

از سفر به شمال خصوصاً در تعطیلات نوروزی هرچه گفته گردد کم است. شمال سرسبز با منطقه ها دنج و مجذوب کنندهی که دارد همواره در بین انتخاب های اول گردشگران واقع شده است. جاهای دیدنی شمال کشور از غربی ترین نقطه تا شرقی ترین نقطه آن قدر زیاد است که دست شما را برای انتخاب مقصد نوروزی کاملاً باز می گذارد. اجاره ویلا شمال و نوشیدن یک نوشیدنی گوارا در ویلایی ساحل و شنیدن صدای برخورد امواج دریا در چند متری خود و یا خوردن برترین غذاهای شمالی در ویلاهای جنگلی شمال، همه آن چیزی است که برای تعطیلات نوروز احتیاج خواهید داشت.

سفر به شهر باران های نقره ای، رشت

مگر می توان از برترین مقاصد برای سفرهای نوروزی صحبت کرد و نامی از رشت نیاورد. شهری سرسبز و دنج که گردشگران را از زبیایی خود حیرت زده می نماید. جاهای دیدنی شهر رشت زیاد است و می توانید در تعطیلات نوروزی از رشت گردی لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم در سفر خود به رشت حتماً غذاهای بی نظیر این شهر را امتحان کنید و در کافه های رشت خود را به نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت کنید.

سفر به لاهیجان، عروس گیلان

لاهیجان یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است که به عروس گیلان معروف شده است. این شهر زیبایی های مخصوص خودش را دارد که در هیچ شهر دیگری پیدا نمی کنید. جاهای دیدنی لاهیجان به جنگل و طبیعت محدود نمی گردد و هنگام سفر به لاهیجان علاوه بر لذت بردن از آب وهوا و طبیعت زیبا، بازدید از جاهای دیدنی لاهیجان یکی از مهم ترین بخش های سفر شما خواهد بود.

سفر به کلاردشت، بهشت گمشده ایران

کلاردشت به عنوان بهشت گمشده ایران، جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که در هر فصلی از سال برای شما یک شگفتی نو دارند. این بهشت زیبا با آب وهوایی ییلاقی برترین انتخاب برای سفر در نوروز خواهد بود. زمانی که با بکرترین جاهای دیدنی کلاردشت آشنا شوید، می توانید مقصد سفر خود را راحت تر انتخاب کنید. این شهر در هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارد و می تواند یک مقصد مجذوب کننده برای سفر نوروز 1401 باشد.

سفر به فیلبند مازندران، روی ابرها قدم بزنید

فیلبند یا فیل بند از جمله مرتفع ترین و زیباترین روستاهای استان مازندران است که در بیشتر مواقع سال در میان مه و ابر شناور بوده و همین امر این روستا را به یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین روستاهای ایران تبدیل نموده است. روستای فیلبند در واقع یکی از ییلاق های خوش آب و هوای مازندران است که برای سفر نوروز 1401 می تواند شما را شگفت زده کند.

اجاره اقامتگاه های نوروزی

برای نوروز 1401 اگر به شمال یا جنوب ایران قصد سفر داشته باشید، مهمترین مسئله انتخاب اقامتگاه است. پیشنهاد می کنیم برای اجاره ویلا، سوئیت و برترین هتل های ایران به سایت جاباما مراجعه کنید. جاباما به عنوان بزرگ ترین وب سایت اجاره ویلا ، اقامتگاه و رزرو هتل در ایران، مهم ترین دغدغه ایران گردان یعنی مطمئن بودن از محل اقامت را با ارائه اطلاعاتی کامل در خصوص اقامتگاه ها و هتل های ایران و فرآیندی ساده برای رزرو آن ها رفع نموده است.

منبع: مجله سفر

به "سفر نوروز 1401، شمال یا جنوب؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نوروز 1401، شمال یا جنوب؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید