راهنمای اسکان در یک کشور جدید

به گزارش وبلاگ خانی، با وجود جذابیت های زندگی در خارج از کشور، کاملا مبرهن است که تطبیق با شرایط زندگی در کشوری بیگانه اندکی سخت است. بنابراین، در این مقاله اشاره ای کوتاه به برخی نکات مفید و موثر بویژه برای مدت زمان اولیه پس از مهاجرت خواهیم پرداخت.

راهنمای اسکان در یک کشور جدید

بی شک هر کشور دارای سیستم زندگی منحصری است و آشنایی با آن احتیاجمند راهنمای جامع مختص به زندگی در آن کشور است و از این رو کلیه نکات ذکر شده در این مقاله بصورت کلی و عمومی است.

گام نخست : شناخت محیط

اولین نکته ضروری برای مهاجران کسب اطلاعات لازم در خصوص کلیه مراکز اعم از مراکز و ادارات دولتی تا رستوران های موجود در نزدیکی محل زندگی است. البته در بسکمک از کشورها مراکزی از جانب نهادهای دولتی برای پاسخگویی به این احتیاج مهاجران تاسیس شده اند و هدف آن ها کمک به افراد جدیدالورود و ارائه اطلاعات لازم ومفید به آن ها برای تطبیق آسان تر با محیط کشور میزبان است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع کافی است تا به صفحات مربوطه در سایت دولتی کشورهای میزبان مراجعه کنید یا با انجمن ها و دفاتر محلی تماس بگیرید. در صورتی که شما ورزشکار مطرحی هستید، لطفا در صورت عدم احتیاج از این گزینه استفاده نکنید، زیرا ورزش وسیله ای برای شناسایی و شهرت افراد است و این امکان وجود دارد تا افراد با راهنمایی های مغرضانه باعث ایجاد دردسرهای ناخواسته شوند. ولی این نکته قابل ذکر است که ارتباط با افراد و ساکنان بومی آن منطقه یکی از بهترین گزینه ها و ابزار مناسبی در شناخت محیط جدید زندگی به شمار می رود.

گام دوم: افتتاح حساب بانکی

اگر برای کسب درآمد بیشتر به خارج از کشور مهاجرت می کنید، بدون شک به مکانی امن برای نگهداری پول های خود احتیاج دارید! به خاطر داشته باشید که برای افتتاح حساب بانکی شما به اسناد و مدارکی نظیر گذرنامه، مجوز اقامت و کار یا قرارداد کار امضاشده احتیاج دارید. اگر به کشوری مهاجرت کرده اید که در آن زبان های مختلف وجود دارد، بهتر است بانکی را برای انجام امورات بانکی مدنظرتان انتخاب کنید که زبان رایج آن انگلیسی است.

گام سوم: خرید سیمکارت

اقدام مهم بعدی خرید سیم کارت تلفن همراه در کشور مقصد است. چنانچه قصد استفاده از خط تلفن خود برای مقاصد شغلی را دارید، اکیدا پیشنهاد می شود تا از سیمکارت اپراتورهای آن کشور استفاده کنید و در رزومه کاری خود آن شماره را درج کنید. ولی بهتر است در انتخاب اپراتور در هنگام تهیه سیم کارت به برخی نکات توجه کنید از جمله نرخ تعرفه با سایر اپراتورها، اینترنت همراه یا بسته های تخفیف دار ماهیانه. بخاطر داشته باشید که در مدت اقامت کوتاه از انتخاب سیم کارت های دائمی دارای صورتحساب اجتناب کنید زیرا چندان مقرون به صرفه نخواهد بود. همچنین، نرخ تعرفه مکالمه خارج از کشور را مدنظر قرار دهید زیرا ارقام پایین تر باعث صرفه جویی در هزینه مکالمات خواهد شد.

گام چهارم: ثبت نام در کلاس های زبان

در صورت مهاجرت به کشورهای غیرانگلیسی زبان، بهتر است در اولین فرصت در کلاس زبان ثبت نام کنید. در صورت مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان، حتی در صورت تسلط کامل به زبان انگلیسی کسب اطلاعات بیشتر درخصوص زبان محاوره ای مردم، این کلاس ها مفید خواهد بود. در برخی از کشورها چنین امکانی وجود ندارد، در چنین شرایطی بهتر است قبل از مسافرت در کلاس های زبان شرکت کرده و مدرک معتبر خود را از طریق آزمون های بین المللی دریافت کنید تا کاملا آماده وارد آن کشور شوید. لازم به ذکر است که این مرحله یک ضرورت نیست ولی بهره مندی از آن در ایجاد ارتباط با مردم و نیز دستیابی به موقعیت های شغلی، بسیار مفید و موثر است.

گام نهائی : دریافت گواهینامه رانندگی

در صورتی که مقصد مهاجرت ناحیه شهری است احتیاج چندانی به این مورد نخواهید داشت ولی در صورت انتخاب نواحی اطراف برای زندگی دریافت گواهینامه رانندگی یک الزام است. در برخی از کشورهای اروپایی استفاده از گواهینامه رانندگی کشور مبدا مورد پذیرش است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است به راهنمای مهاجرت در کشورها مراجعه کنید. منبع: workingabroadمنبع: کجارو

به "راهنمای اسکان در یک کشور جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای اسکان در یک کشور جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید