دره آهنگرک؛ طبیعتی سبز و بی نظیر در نزدیکی تهران!

به گزارش وبلاگ خانی، دره آهنگرک یکی از منطقه ها دیدنی و سرسبز در نزدیکی شمال و در حدود 4.5 کیلومتری شمال غربی تهران است. این منطقه با داشتن طبیعت بسیار زیبا و آب و هوای مطلوب مقصد ایده آل بسیاری از ساکنان شهرهای اطراف و بیشتر از همه تهران است. اگر ساکن تهران هستید احتمالا در پی مکانی دیدنی با طبیعت سرسبز و آب و هوای پاک و سالم هستید تا آخر هفته خود را در آنجا بگذرانید. در سایت خبرنگاران ما قصد داریم تا شما را با دره آهنگرک شمشک آشنا کنیم. برای اطلاع از محل قرارگیری و مکان های دیدنی دره آهنگرک تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دره آهنگرک؛ طبیعتی سبز و بی نظیر در نزدیکی تهران!

دره آهنگرک در کجا واقع شده است؟

در 5 کیومتری شهر فشم و در غرب میگون و در میان حاشیه آفتاب کوه و کوه آهنگرک دره الله بند یا آهنگرک واقع شده است. این دره در منطقه رودبار قصران گرفته که برای رسیدن به آن جا باید ابتدا راستا شمشک را پیش گرفته و بعد از آن به روستای میگون برسید. سپس از این روستا می توانید راهی آهنگرک شوید.

منطقه آهنگرک با مزارع سرسبز و زیبا و آب و هوای مطلوب و دلچسب می تواند یکی از برترین گزینه های گردشگری و سفر یک روزه برای اهالی استان تهران و البرز باشد.

جاذبه های گردشگری دره آهنگرک چیست؟

از آنجایی که این دره در نزدیکی مکان های تماشای مانند میگون و شمشک قرار گرفته است دارای مکان های طبیعی و تماشای بسیار زیبا و متنوعی است. برای آشنایی با مکان های تماشای دره آهنگرک تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

  • اگر برای سفر به دره آهنگرک اقدام کنید می توانید از پیست اسکی دربند نیز تماشا نموده و از امکانات سرگرمیی و گردشگری زمستانی بهره ببرید.
  • هفت چشمه میگون هم یکی دیگر از مکان ها تماشای در این دره است.
  • در دو طرف تنگه غارهایی واقع شده است که پیمایش و ملاقات از آن ها هر کدام برنامه غارنوردی جداگانه ای احتیاج دارد تا بتوانید از هرکدام از آنها به درستی تماشا کنید و از این طبیعت مجذوب کننده و منحصر به فرد لذت ببرید.
  • قلعه کی قباد که قدمت آن به قرون 4 و 5 بعد از اسلام باز میگردد نیز در این مکان واقع شده است که متاسفانه به علت حفاری های غیر مجاز و بی رویه دچار تخریب شده است. اما اگر علاقه مند به بازدید از آثار تاریخی هستید هنوز هم می توانید از قسمت های به جامانده این قلعه تاریخی تماشا کنید.
  • در این مکان امکان اجاره خانه و ویلا و سوئیت نیز وجود دارد و در صورتی که تمایل دارید چند شبانه روز را در این مکان بسیار زیبا و دل انگیز بگذرانید می توانید از این امکانات بهره ببرید.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که امکان دسترسی به دره آهنگرک کار چندان آسانی نیست و برای سفر به این منطقه باید با تمام امکانات و وسایل و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید.

ارتفاعات دره آهنگرک چگونه است؟

همانطور که گفتیم دره آهنگرک در محل کوه آهنگرک قرار گرفته و قله این کوه با ارتفاع حدود 3350 متری از دریا در شمال میگون قرار گرفته است. در قسمت غربی قله و دره آهنگرک دره آهار و ده تنگه، و در شرق آن دره بسیار پربرف هملون واقع شده است.

قله آهنگرک از قله های اصلی البرز مرکزی به شمار نمی فرایند. اگر در کوهنوردی مهارت دارید باد بدانید که این را نیز بدانید که خط الراس قله آهنگرک در مجاورت دره آهنگرک واقع شده است و از شمال به قله دیزین و یا سی چال میرسد. در واقع خط الراس مکانی است که دو دامنه بالایی کوه با هم به تلاقی می رسند و آب باران از آن جا بین دو دامنه تقسیم می گردد. یک کوه می تواند دارای دو و یا بیشتر از دو خط الراس با کوه های مجاورش باشد، اما در اصل خط الراس اصلی همان محل اصلی تقسیم دو حوضه آبریز جداگانه است.

شما بعد از گذر از کوچه باغ ها و جاده های زیبا به دره زیبا و پر آب الله بند می رسید که به وسیله قله های زیبا احاطه شده است. شما می توانید در سمت راست قله های آبک-آهنگرک و در سمت چپ قله های قلعه دختر و خط الراس زیبایش را مشاهده کنید.

قله نوردی در آهنگرک چگونه است؟

ارتفاع قله آهنگرک 3400 متر است و اگر قصد دارید که به بالاترین نقطه قله برسید باید بدانید که از روستای آهار تا این قله به حدود 5 ساعت زمان احتیاج دارید. برای اینکه بتوانید به قله آهنگرک صعود کنید می توانید از سه راستا اصلی بهره ببرید. برترین راستا برای صعود به قله از سمت میگون و نرسیده به منطقه جیرود است که در نهایت به دره هملون خواهد رسید. دومین راستا از سمت میگون آغاز شده و پس از عبور از منطقه آهنگرک، قله استرچال به گردنه استرچال می رسد. سومین راستا برای رسیدن برای رسیدن به قله آهنگرک نیز از آهار آغاز شده، از ده تنگه و گردنه استرچال عبور می نماید و در نهایت به قله آهنگرک می رسد.

راه صعود به قله آهنگرک از کنار رودخانه ای زیبا می گذرد و پس از آن در میانه راه بر روی یک راستا با شیب نسبتا تند به سمت شمال شرق خط الراس مشرف به قله ادامه پیدا میکند. شما بعد از سپری کردن چندین یال کوتاه و بلند در راستا کوهستان در نهایت به قله آهنگرک می رسید. قله آهنگرک در میان دره الله بند و دره میگون واقع شده است.

برترین زمان برای سفر به آهنگرک چه زمانی است؟

آب و هوای منطقه آهنگرک تقریبا در تمام طول سال مطلوب است و به این ترتیب این امکان برای شما وجود دارد که در تمام طول سال به این منطقه سفر کنید و از آب و هوای مطلوب و دوست داشتنی آن لذت ببرید. اما در نهایت برترین ماه های سال برای سفر به این منطقه و لذت بردن از نهایت زیبایی آن، ما سفر از اوایل اردیبهشت ماه تا خرداد را به شما پیشنهاد می کنیم تا از آب و هوا و گردش خود در این مکان لذت ببرید.

راستا دسترسی به آهنگرک چگونه است؟

آهنگرک به طور کلی یکی از منطقه ها تماشای منطقه فشم محسوب می گردد و برای دسترسی به آن باید از منطقه رودبار قصران بگذرید. وقتی به میدان اصلی فشم رسیدید باید راستا شمشک را در پیش بگیرید و بعد از آن وقتی به روستای میگون رسیدید از آنجا ورودی دره آهنگرک را در پیش بگیرید. بعد از آن س از طی کردن چند کوچه باغ زیبا و سرسبز و چشم نواز به دره آهنگرک یا دره الله بند خواهید رسید.

پرسش های متداول

  • دره آهنگرک در کجا واقع شده است؟

دره آهنگرک یکی از منطقه ها تماشای و گردشگری در حدود 4.5 کیلومتری شمال غربی تهران و واقع در منطقه شمشک است. این منطقه می تواند تفرجگاهی بسیار مناسب و زیبا برای اهالی استان تهران باشد و مقصدی مناسب برای یک گردش و سرگرمی یک روزه برای آن ها به شما رود.

  • راستا دسترسی به آهنگرک چگونه است؟

این دره در منطقه رودبار قصران است که برای رسیدن به آن باید به میدان فشم رفته و از آنجا به سمت شمشک بروید. سپس به روستای میگون خواهید رسید. از اینجا به بعد با پیاده روی در راستای سرسبز و دل انگیز در کوچه باغ ها و راستاهای بسیار زیبا به دره آهنگرک خواهید رسید.

  • دره آهنگرک چه جاذبه های گردشگری دارد؟

این دره دارای غارهای بسیار متنوع، رودخانه در داخل دره، مزارع و چمنزارهای سرسبز، هفت چشمه میگون، قلعه کی قباد مربوط به قرن 5 و 4 هجری است. بعلاوه امکان کوهنوردی و رسیدن به قله آهنگرک نیز وجود دارد.

  • برترین زمان برای سفر به آهنگرک چه زمانی است؟

آب و هوای مطبوع این منطقه باعث شده است تا ملاقات از آن در هر موقعی از سال مناسب باشد. اما اگر می خواهید از نهایت زیبایی و هوای پاک و مطبوع این منطقه لذت ببرید توصیه میکنیم که در یکی از روزهای قرار گرفته در اوایل اردیبهشت تا خرداد به این منطقه سفر کنید.

  • ارتفاعات آهنگرک چگونه است؟

دره آهنگرک در کوه آهنگرک قرار گرفته است که ارتفاع قله این کوه حدود 3400 متر بالاتر از سطح دریا است و رسیدن به آن از روستای آهار تا قله، حدود 4 و نیم تا 5 ساعت طول می کشد. شما برای رسیدن به قله می توانید سه راستا مختلف با سه مبدا و سه راه و منظره متفاوت را انتخاب کنید.

منبع: الی گشت

به "دره آهنگرک؛ طبیعتی سبز و بی نظیر در نزدیکی تهران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره آهنگرک؛ طبیعتی سبز و بی نظیر در نزدیکی تهران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید