آیا پریدن از خواب خطرناک است؟

به گزارش وبلاگ خانی، اگر هر شب از خواب بیدار می شوید یا در طول شب مکررا از خواب می پرید و برای دوباره به خواب رفتن مشکل دارید، ممکن است مسئله ای داشته باشید.

آیا پریدن از خواب خطرناک است؟

اگر شما هم بعضی شب ها ساعت 3 بامداد به طور ناگهانی از خواب بیدار می شوید و دیگر خواب تان نمی برد با پدیده پریدن از خواب روبرو هستید. در این مواقع هر چه زمان می گذرد، بیشتر نگران می شوید که شاید تا صبح به خواب نروید. به زودی، زنگ ساعت شما به صدا درمی آید و به جای اینکه یک خواب عالی که به شدت به آن احتیاج داشتید، نموده باشید، بداخلاق، خواب آلود و کاملا گیج هستید. در این شرایط برترین کار چیست؟ در این مطلب از وبلاگ خانی به سوال دلایل پریدن از خواب چیست پاسخ می د هیم.

آیا بیدار شدن در نیمه شب طبیعی است؟

بدون شک، بله. برای همه پیش می آید که در نیمه های شب از خواب بیدار شوند و این کاملا طبیعی است، حتی اگر چند بار در هفته این اتفاق بیفتد. اما اگر فکر می کنید که شاید کاری انجام می دهید که باعث بیدار شدن شما در نیمه شب می گردد، وقت آن رسیده که آن ها را ریشه یابی کنید.

دلایل پریدن از خواب چیست؟

جت لگ (اختلالات خواب در سفر)

اگر اخیرا سفری داشته اید، می تواند مقصر اختلالات خواب شما باشد، به خصوص اگر منطقه زمانی را تغییر داده باشید. بدن شما ممکن است حداقل به چند روز احتیاج داشته باشد تا خودش را با شرایط تطبیق دهد.

بهداشت خواب

متخصصین می گویند نحوه چیدمان اتاق خواب بسیار مهم است و می تواند بر کیفیت خواب شما در طول شب تاثیر بگذارد. اگر یک ساعت پیش از خواب تلویزیون دیدن می کردید، ایمیل چک می کردید یا بازی های ویدیویی انجام می دادید، احتمالا این همان چیزی است که باعث اختلال در خواب شما شده است. اگر به این مطالب علاقمندید مطلب 5 روش برای بهبود کیفیت هوای خانه در روزهای آلوده را بخوانید.

بالا رفتن سن

یکی دیگر از دلایل این است که احتمالا شما مانند گذشته جوان نیستید. به گفته متخصصین با افزایش سن، کمیت و کیفیت خواب ما تغییر می نماید. زمانی که در دهه 50 زندگی خود هستید، احتمالا 40 تا 50 درصد از خواب عمیقی را که مثلا در دوران نوجوانی داشتید، از دست داده اید.

احساس اضطراب

در سه شب گذشته، ساعت ها بیدار مانده اید و حالا می ترسید که امشب هم دوباره این اتفاق بیفتد. ممکن است آغاز به فکر کردن کنید که خدای من، من فقط یک ساعت و نیم وقت دارم و بعد باید بیدار شوم. علاوه بر این ها اگر چیزی هم بوده باشد که در اوایل روز شما را آزار داده که نمی توانید آن را از ذهنتان بیرون کنید، می تواند علت دیگری برای بیداری های ناگهانی در نیمه شب باشد.

چیزی خورده یا نوشیده اید

ممکن است ساعت 4 بعد از ظهر شیرقهوه ای نوشیده اید و به همین علت است که شب خوابتان نمی برد. کافئین گیرنده های آدنوزین در مغز را می پوشاند، به همین علت است که پس از نوشیدن یک فنجان قهوه احساس هوشیاری و بیداری می کنید.

راهکارهایی برای برطرف بی خوابی

  • از رختخواب بلند شوید و روی یک جایگاه بنشینید (بهتر است در کنار تخت باشد) و به مدت پنج دقیقه کتاب یا مجله بخوانید.
  • بیدار شدن از خواب در نیمه شب را یک مساله عادی در نظر بگیرید. به جای وحشت از اینکه بیدار شده اید و نمی توانید دوباره بخوابید یک لحظه وقت بگذارید و به خود بگویید که این کاملا طبیعی است.
  • دمای اتاق خود را کاهش دهید.
  • به داستان های صوتی گوش دهید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب تاثیر عجیب چاقی در زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "آیا پریدن از خواب خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پریدن از خواب خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید